A BKV bérelne buszokat, a BKK nem

Kiszervezni a buszközlekedést vagy buszokat bérelni? – ez a vita tárgya a BKV és a BKK vezetése között, ami most már megosztja a főváros politikai vezetését is.

2012. november 5., 17:15

Még mindig nem dőlt el, milyen buszok határozzák meg a jövőben Budapest városképét. Az már biztos, hogy a székesfehérvári VT Transman üzemeltetésében 150 új Mercedes Citaro kigördül jövőre a pesti aszfaltra. De ha beválik a BKV által újabban szorgalmazott buszbérlési elképzelés, akkor ukrán LAZ-ok, magyar Citadell-ek, vagy akár győri Volvók nyüzsöghetnek a forgalomban, írja az

Index.

A döntő az lesz, hogy melyik verzió lesz olcsóbb a fővárosnak. Egy BKV-s belső anyag szerint a legköltségtakarékosabb megoldás a tartós bérlet lenne. Eszerint az éves bérleti díj olcsóbb lenne a jelenlegi, használt buszokkal végzett alvállalkozói éves díjnál, olcsóbb lenne az új busztender ennél magasabb árainál, és természetesen a saját buszvásárlásnál is.

A BKK-nál attól tartanak, hogy az olcsó bérelt busz gyenge minőséggel jár együtt. Emellett a buszbérléses verzió megtartaná a magánüzemeltető sofőrjeinél drágábban dolgozó buszsofőröket, és a BKV központi irányítási vízfejét is. A BKK ezért folytatni akarja az alvállalkozói tendereket a következő pályázattal, ami 30-45 darab új midibusz üzemeltetéséről szól. Ez a tender jelenleg bírálati szakaszban van, a szolgáltatás iránt 5-6 cég érdeklődik.

A bérlés és a kiszervezés mellett használt buszok vásárlásával is megpróbálja feljavítani elöregedett flottáját a BKV. Mostanában állt forgalomba 30 használt Mercedes busz, és hamarosan újabb 30 darab használt busz megvásárlására írnak ki pályázatot. A vásárlásnál alapelv, hogy a busztípus olyan legyen, ami már fut Budapesten, azaz Van Hool, Mercedes Citaro, vagy Volvo.