21 ezer alkalommal késtek a magyar vonatok tavaly

2018. február 20., 10:26

Szerző:

Tavaly 21 ezer esetben késtek a vonatok a MÁV vonalain. A műszaki hibák egy hányadát előre nem látható okok váltották ki, de jócskán volt felelősségük a pályákat használó magánvasútcégeknek is – írja a Világgazdaság a MÁV adatai alapján. 

A személyvonatok átlagosan 2,8 percet késtek,

a menetrendet több mint 90 százalékban tartották be. A regionális vonatok menetrendszerűsége 96, az országos, távolsági vonatoké pedig 93 százalékos volt. A tehervonatok átlagosan egy órát késtek. E számok nagyjából megegyeznek az előző években tapasztaltakkal.

A műszaki problémák okai között tavaly – 49 százalékkal – a biztosítóberendezési hibák voltak a leggyakoribbak, ezenkívül jármű-meghibásodások (44 százalék), valamint pálya- és egyéb műszaki hibák (3-3 százalék) fordultak elő legtöbbször. Késést okoztak a balesetek (ütközések, gázolások) is.

Fotó: langlovagok.hu

Tavaly a MÁV pályahálózatán 961 olyan olyan műszaki probléma volt, amely miatt a MÁV-nak helyreállítással kapcsolatos kára keletkezett, összesen 71,5 millió forint.

Ebbe azonban nem tartoznak bele azok a károk, amelyeket ismeretlen elkövető vagy egyéb, elháríthatatlan tényező váltott ki, illetve amelyek esetében a helyreállítás költségeiről még nincs pontos információ. A MÁV-Startot bizonyos esetekben kártérítési kötelezettség terheli a késések miatt. A társaság tavaly az utasoknak 8 millió forintot fizetett, egymillió forinttal kevesebbet, mint 2016-ban. A vasúti pályahálózat működtetőjeként további 5,8 millió forintot utalt a vasúti társaságoknak, de a vállalkozó vasútcégeknek is keletkezett csaknem 137 millió forintos fizetési kötelezettségük az általuk okozott késések miatt – írja a lap.

Mint megírtuk, január végén Szombathelyről Kaposvárra akart vonatozni az egyetemista, három óra múlva meg is érkezett – Szombathelyre. Mint arrról ugyancsak beszámoltunk a magyar vonatok egyetlen percnyi gyorsítása kilencmilliárd forintjába kerül az adófizetőknek. A magyar vasútfejlesztés főszereplője mostanában Mészáros Lőrinc, aki január elején 48,9 milliárd (!) forintos pályázatot neyert a Százhalombatta–Ercsi-vasútvonal felújítására. A megbízást a felcsúti multimilliárdos cége az eredetileg becsültnél 7 milliárd forinttal drágábban végezheti el.

12:53

A legmagasabb jövedelmű járásokban is hozzá lehet jutni a legmagasabb támogatáshoz, ha az igénylő keresete alacsony. Akár a 3,8 millió forintot is elérheti a támogatás összege, ha a felújítással sikerül 40 százalék fölé tornászni az energiamegtakarítást.