Merész külsővel és innovatív megoldásokkal töltötték meg az új Citroënt

Új logó, új ötletek, új irány – bár a Citroën Oli oldalról nézve megtévesztő elsőre, hogy melyik irányba halad.

2022. szeptember 30., 17:21

Szerző:

Új arculattal rukkolt elő a Citroën a közelmúltban, amihez egy új irányt kijelölt magának a cég. Ennek részeként mutatták be legújabb koncepcióautójukat, a Citroën Oli-t. Elmondásuk szerint egy elektromos pickupról van szó, aminek majdnem minden eleme fenntartható anyagból készült, és célja, hogy minél több ember juthasson hozzá tisztán elektromos autókhoz.

Külsőre egy, a megszokott formától teljesen eltérő irányba indultak el a franciák, ami leginkább oldalnézetből szúr szemet: elsőre ugyanis nehéz eldönteni, hogy melyik az autó eleje. Lapos első szélvédő, lefele kerekedő, majd hirtelen levágódó hátsóval, mindnehol éles szélekkel. Utóbbival picit hajaz a Tesla Cybertruckjára. De a külsejét lehet szeretni, vagy utálni; de az biztos, hogy különleges.

Ami viszont igazán számít, hogy az Oli elvileg – elektromos autó létére – mintegy ezer kilogramm lesz, ugyanis könnyű, újrahasznosított anyagokból építik, valamint egy viszonylag kicsi, 40 kWh-ás akkumlátorral szerelik fel. Elvileg 400 km-es hatótávval rendelkezik, végsebessége pedig 110 km/h lesz. Vagyis az autót leginkább városi használatra tervezik. Az Oli külső burkolatainak egy része könnyen cserélhető lesz, például az ajtók, a kerékjárati ívek és a lökhárítók, ami hozzájárul a gyártási és javítási költségek csökkentéséhez. A karosszéria egyes nem szerkezeti elemei méhsejtes kartonlapokból készülnek, amelyek 50 százalékos súlymegtakarítást jelentenek az acélhoz képest, ugyanakkor elég erősek ahhoz, hogy egy felnőtt ember súlyát is elbírják.

Az üléseket 3D-nyomtatással gyártják, amely 80 százalékkal kevesebb alkatrészből áll, mint a hagyományos elemek, annak ellenére, hogy rugalmas hőre lágyuló műanyag rögzítéssel vannak ellátva a kényelem érdekében. Minden ülésen két csat lesz, hogy egyszerűbb és olcsóbb legyen a gyártásuk, ugyanakkor ez cserélhetőséget is biztosít. A műszerfal az érdekes külsejének ellenére igen puritán.

Ára elvileg 25 ezer euró (10,5 millió fort) körül lesz.

(Képek forrása: Citroen)

 

 

A galuska a magyar konyha egyik legfontosabb körete, amit levesbetétként és önálló ételként is fogyasztanak. Sokan mégis keverik a nokedlivel és csipetkével. Lássuk a különbséget, és a tökéletes galuska receptjét!