Sakkfeladvány: mészárolja le a világos királynőt 3 lépésben!

Az eheti sakkfeladvány megfejtéséhez ne az ellenfél királyát, hanem a vezérét, azaz közismertebb nevén a királynőt támadja!

2024. november 26., 13:10

Szerző:

Egy átlagos sakkfeladvány játékosának a feladata az szokott lenni, hogy mattot adjon. Most azonban a király helyett legyen a célpont a vezér, ön játszik a sötéttel, a világos értelemszerűen az ellenfél, az ő vezérét kell három lépésben eltávolítani!

Sakkfeladvány: vesszen a világos vezér!

A sakk legerősebb figurájának a hivatalos hazai neve a vezér, de a legtöbben ugyanezt a figurát királynő néven ismerik, ezért ezt a megnevezést tettük a címbe. Ha ön nem egy különösebben gyakorlott sakkozó, akkor is érdemes megpróbálkozni az alábbi a feladattal, hiszen a Chess.com friss játéka interaktív és szól, ha rossz lépést választ a játékos – plusz a megoldást meg is magyarázzuk az oldal alján, így a következő (vagy valamelyik korábbi) sakkfeladvány már biztosan könnyen fog menni! Szóval a célpont ebben a feladatban az f7-en álló világos vezér, és az ön feladata, hogy rájöjjön, hogyan üthető ki ez a figura három lépésben úgy, hogy esélye se legyen elmenekülni. Nézzük!

A megoldást az oldal alján találja

 

Nem lőjük le azonnal a poént, helykitöltőnek álljon itt egy TikTok-videó a sakk szépségéről!

Itt a megoldás

Szóval a következő három lépésre van szükség:

  1. Ha sarokba szeretnénk szorítani a világos vezért, márpedig az a feladat, akkor célszerű a c8-on álló bástyával megindulni, de csak éppen, hogy, mindössze egyet előrelépve a c7-re. Ezzel a sötét bástya olyan helyzetbe került, hogy üti a világos vezért, akinek meglepően kevés esélye van a menekülésre. A c4-en álló huszár felé nem érdemes elindulnia, mert az átló valamennyi mezőjén ütné egy sötét figura, mint ahogy magát a huszárt sem érdemes ütnie, mert akkor pont az bástya venne revansot, amivel most előreléptünk. Tehát nem marad más hátra a sötét vezérnek, az f3-ig kell felfelé menekülnie, mert a többi mezőn itt is ütné őt a sok gyalog.
  2. Most érdemes támadásba lendülni a c4-en álló huszárral, de először persze túl messze van a világos vezér, így a világos királyon keresztül érdemes szó szerint sakkban tartani az ellenfelet. A huszár d2-re ugorva sakkot ad, így a világos vezér egyelőre nem menekülhet, hiszen a világosnak a királyt kell kimenekítenie a sakkból.
  3. És ezzel meg is van a világos vezér, nincs a huszár d2-ről f3-ra ugorva meg is oldotta a feladatot.

Köszönjük, hogy velünk játszott, várjuk vissza holnap is, amikor egy más típusú rejtvénnyel jelentkezünk majd!

(Kiemelt kép: Chess.com)