Olcsóbb lesz a trappista sajt

A vaj után a sajtot is elérte a Lidl és az Aldi árháborúja.

2023. március 6., 09:37

Szerző:

A Lidl Magyarország március 6-tól, hétfőtől jelentős mértékben és tartósan csökkenti a kínálatában található, legnépszerűbb sajtok árát – ezt a boltlánc vállalati kommunikációs cégvezetője közölte a Világgazdasággal.

Az intézkedésnek köszönhetően a sajtok ára kiszereléstől és típustól függően akár 25 százalékkal csökken.

Az árcsökkentés következtében

  • a saját márkás Pilos 250 grammos Edami darabolt sajt 25 százalékkal kerül majd kevesebbe, és a jelenlegi 999 forintos ár helyett holnaptól 749 forintba kerül majd,
  • az 1 kilogrammos kiszerelésű Pilos trappista sajt 23 százalékkal, azaz 900 forinttal lesz olcsóbb, 2990 forintos áron lesz elérhető a mostani 3890 forint helyett,
  • míg a 700 grammos Pilos trappista sajt 21 százalékkal, azaz 800 forinttal kerül majd kevesebbe, így 2999 forintot kell majd érte fizetni.
  • a laktózmentes 700 grammos kiszerelésű Pilos trappista sajt esetében az árcsökkenés mértéke szintén 21 százalékos, hétfőtől 2999 forintért lesz elérhető az áruházakban.

Tőzsér Judit kommunikációs vezető arra is emlékeztetett, hogy a vállalat január elejétől már csaknem 200 termék árát csökkentette tartósan, a célja pedig, hogy a jövőben további árcsökkenést, kedvezményeket tudjon biztosítani a vásárlóinak minél több termékkategóriában.

A trappista árának csökkentése a hét közepére nyúlik vissza. Március 1-jén az Aldi Magyarország bejelentette, hogy terméktől függően 20–23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja a magyar beszerzésű trappista sajtjait. Hamar kiderült, hogy nemcsak az Aldi járt el így, hanem a CBA is, csak ők nem verték nagydobra – írja a lap. 

A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy a hivatalos statisztika szerint brutális drágulás ment végbe a trappistánál.

A gyártói márkás trappista sajt kilogrammonkénti ára 2021 október végén 2000 forint környékén alakult, addig ugyanez 2023 januárjára elérte az 5500 forintos szintet. A saját márkás trappista kilója éves bázison 2100 forintról a kétszeresére, 4200 forintos szintre drágult. Tehát bőven van miből csökkenteni az árakat.

Nem ez az első nagy árcsökkentési hullám, az első már februárban végigsöpört a magyar kiskereskedelmen – emlékeztet a Világgazdaság. Akkor a vaj árát vágta vissza 20-25 százalékkal a paci szereplők nagy része, az Aldi, a Lidl, a CBA és a Penny. A lépés egyértelműen annak szólt, hogy a kiskereskedelmi forgalom drámaian beszakadt: az áremelkedés miatt a vásárlók visszafogták költekezésüket, ez egyértelműen meglátszott az értékesítés volumenén.

Felkészül a száraztészta

A trappista sajttal nincs vége az árháborúnak – írja a lap. A következő árcsökkentett termék már fel is tűnt a színen, ez pedig a száraztészta. Néhány napon belül a CBA és a Príma üzleteiben csökkenni fog a száraztészta ára, az árcsökkentés mértéke 5 százalék körüli lesz. A boltlánc kommunikációs igazgatója ezt azzal magyarázta, hogy a legnagyobb magyar beszállító, a Gyermelyi ezen a héten ugyanekkora arányban mérsékelte a száraztészta átadói árát. Ezt az árelőnyt adja át teljes egészében a CBA a vásárlóknak. Arra lehet számítani, hogy mivel a Gyermelyi a hazai tésztapiac vezető szereplője, a többi termék árazása is követi a csökkenést, és a beszállítók rövid időn belül a többi boltban is leviszik az áraikat. Ezt az árelőnyt a kereskedők szinte biztosan továbbadják a fogyasztóknak, hiszen ellenkező esetben kiárazódnának az árversenyből. Vagyis minden bizonnyal

napokon belül kiderül, hogy az Aldi, a Lidl és a többi bolt is csökkenti a száraztészta árát.

(Kiemelt képünk: Vásárló a Lidl és az Aldi diszkont áruház műanyag szatyraival Kölnben 2003. november 17-én. Fotó: OLIVER BERG/DPA/AFP)