Már a kávé is drágul

A nyerskávé drágulása miatt ismét emeli a kávé kiskereskedelmi árát a Tchibo.

2011. február 15., 04:38

Németország legnagyobb kávéforgalmazója február 28-tól 10 százalékkal, azaz 50 centtel emeli egy szokványos fél kilós kávé árát, miután tavaly decemberben egyszer már végrehajtott egy 50 százalékos emelést.

Az áremelés a Tchibo által forgalmazott Eduscho márkára is vonatkozik, itt 20-50 cent közötti lesz a drágulás. A Tchibo hétfői bejelentése szerint tavaly december óta további 24 százalékkal emelkedett a New York-i határidős tőzsdén a német vállalat által kizárólag feldolgozott arabica kávé ára, és csaknem 14 éves csúcsot ért el: 2,55 dollárba került egy font (45,36 dekagramm). A társaság szerint a nyerskávé drágulását a gyenge betakarítással, a kereslet emelkedésével lehet magyarázni, de nagy mértékben írható a spekuláció számlájára is - írta a

hvg.hu.