Operett és rockopera – Magyar koreográfus a legek között
Bodor Johanna táncművész, koreográfus a Budapesti Operettszínház balettigazgatója, a 2018-as KULT50 egyik arca. A Fidelio magazin által felkért szakmai zsűri szerint ő is az elmúlt év legjobb ötven honi alkotójának egyike. Az elismerést elsősorban az Operettszínházban bemutatott A chicagói hercegnő mozgásvilágáért kapta. Az előadást látta Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne is, és beajánlotta a magyar koreográfust Peter Edelmannak, aki a világ legnagyobb operettfesztiváljának, a Mörbisch Seefestspielének az igazgatója. A direktor felkérte Johannát, készítsen koreográfiát a Marica grófnőhöz. A szuperprodukció premierje július 12-én lesz Ausztriában, a Fertő tónál lévő gigaméretű, 3600 négyzetméteres színpadon, hatezer fős nézőtér előtt. Bodor Johanna a 168 Órának elmondta, óriási megtiszteltetés számára, hogy Seregi László után őt is meghívták Mörbischbe.
– Noha dolgoztam már stadionokban is, ez a munka óriási kihívás. A kérdés az, hogyan lehet ekkora színházi dimenziókban olyan erős hatást elérni, amely még az utolsó sorban is élvezhető, ugyanakkor a gigantikus látványosság ne menjen a minőség rovására. Dinamikus, játékos színpadi történések tervezését kérték tőlem. Örülök, mivel szeretek minden munkába becsempészni valamit, amitől felfrissül az előadás. A Mörbisch fesztivál nyitni akar Magyarország felé kommunikációban is, hazai partnerük a Pentaton Művész- és Koncertügynökség lett.
Bodor Johanna párhuzamosan készül az István, a királyra is, amelyet szintén ő koreografál. Bemutató augusztusban Baján lesz, ősztől az Operettszínház játssza a rockoperát.
– Két különböző műfajban egyszerre helytállni nem könnyű, de nagyon élvezem. Teljes erőbedobással koncentrálok a feladataimra. Mindkettő szívügyem, csakis az előadások színvonala számít.