Lengyel Tamás szerint is erőszakos volt vele Eszenyi Enikő, máig nem tud megbocsátani neki
Újabb színész, ezúttal Lengyel Tamás szólalt meg a Vígszínház igazgatójával, Eszenyi Enikővel kapcsolatban. Lengyel hat évig volt a színház tagja, egyike volt azoknak, akik aláírták azt a nyilatkozatot, amiben azt állították, hogy Eszenyi diktatórikus módszerei miatt mérgező légkör alakult ki a Vígszínházban.
„Sokat szorongtam, sokszor volt lelkiismeretfurdalásom, és nem éreztem magam szabadnak, viszont meghasonlottnak és kiszolgáltatottnak annál többször.
Nem akartam, hogy az egészségemet felőrölje. A fő probléma az őszinteség, a párbeszéd hiánya volt. A sok hazugság és megtévesztés. Ezenkívül sokszor azt éreztem, visszaélnek a színészek bizonytalan egzisztenciális helyzetével” – mondta a hvg.hu-nak a Vígben töltött éveiről a színész.
Lengyel úgy érezte, Eszenyi próbáin soha nem tudott jót csinálni. A rendező olykor próba közben húzogatta, rángatta, taszigálta, hogy „ne ide állj, oda állj”, amit pedig máig nem tudott megbocsátani,
hogy a nagyapja halálos ágyához nem engedte el az igazgató.
„Hiába kértem, hogy engedjen el, mert már csak órái voltak hátra, nem tudtam elmenni, mert Enikő mindenáron próbálni akart. Én meg hülye voltam és maradtam. Végül nem tudtam elbúcsúzni tőle. Azt hiszem, ez jól érzékelteti, hogy egyes esetekben mennyire nem tudott józanul mérlegelni” – emlékszik vissza A mi kis falunkból, a Válótársak című sorozatokból is ismert színész.
Amikor 2017-ben a Marton-ügy kirobbant, sokat beszélgettek a kollégáival az ügyről és hogy mi számít szexuális zaklatásnak. „Talán az nem abuzálás, amit Enikő csinált velünk?
Miért csak az számít erőszaknak, ha valaki azt mondja, »puszild meg«? Ha valaki a méltóságodba, férfiasságodba gázol, az miért nem?”
Lengyel egyébként három zaklatással vádolt művésszel is dolgozott, Marton László volt az osztályfőnöke, Gothár Péter rendezte először, utoljára Eszenyi Enikő alatt volt alkalmazott. Gothárról például azt mondta a hvg.hu-nak, hogy nagyon durván bánt vele A kripli próbái alatt, „folyamatosan alázott, kirekesztett. Lehet, hogy azért, mert azt gondolta, ha a darabban egy autisztikus vonásokkal rendelkező embert alakítok, akit a társaság kiközösít, akkor hasznos a való életben mesterségesen is előidézni ezeket a kirekesztő helyzeteket”.
Eszenyi egyébként úgy véli, minden ilyen történet nyilvánosságra kerülése annak köszönhető, hogy hamarosan dönt a főváros arról, ki vezesse tovább a Vígszínházat.
Lengyel Tamás hat év társulati tagság után, 2017-ben jött el a Vígből.