Dráma a kallódásról
László Zsolt Jászai-díjas színművész a 2016–2017-es évadtól a budapesti Radnóti Színház társulatához szerződött a székesfehérvári Vörösmarty Színháztól. Tapasztalatai szerint a hazai teátrumok előadásainak kilencven százaléka muzeális, márpedig őt az élő témák érdekelik. László Zsolt az idei Pécsi Országos Színházi Fesztiválon a legjobb férfi főszereplőnek járó díjat nyerte el a Radnóti Színházban futó, Alföldi Róbert rendezte Lear király címszerepében nyújtott alakításáért, amelyet még vendégként játszott. Ugyancsak vendégként kapta meg a teátrumban a szintén Alföldi Róbert rendezésében színre került Csehov-színmű, a 2014-ben bemutatott Platonov – Apátlanul főszerepét, amely darabnak a napokban értek véget a felújító próbái.
Fotó: MTI
László Zsolt most lapunknak arról beszélt: három év után is lenyűgözőnek tartja a sokszövetű színpadi szituációkat teremtő rafinériát, amellyel az akkor huszonegy éves Csehov megírta a darabját. Saját szerepe kapcsán elmondta: Platonov tehetséges, többre hivatott ember, aki mégis csupán kallódik az életben. A színész úgy látja: Csehov hősének kallódásáért első olvasatra csupán saját defektusai okolhatók, ám sorsában mégis találni párhuzamokat a képességes emberek mai gondjaival. Hiszen Platonov a külvilágtól sem kap olyan impulzusokat, amelyek képesek lennének kimozdítani az attitűdből, amelybe a személyisége „beleszorult”. László Zsolt szerint mai közegünkben is sokszor okoz defektust jobb sorsra érdemes embereknél az, hogy képtelenek szakmailag olyan helyzetbe kerülni, amelyben nemcsak önmaguk boldogságára, de tágabb közösségük örömére is hasznosabban tehetnék a dolgukat.
SZ. Á.