Őszre is tartogat újdonságot az RWRU mozgalom
A nyári nagy üdülési szezonnak visszavonhatatlanul vége, és ilyenkor nem árt mérleget készíteni. Az ausztriai magyar diaszpóra büszke lehet teljesítményére: a Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, röviden RWRU) mozgalom egyre bővül. Nő az önkéntes nagykövetek száma és a mozgalmat kedvezményekkel támogató partnerek köre egyaránt.
Ennek is betudható, hogy
egyre több osztrákutazik Magyarországra és veszi igénybe a mozgalomnak biztosított kedvezményeket. A tavaly májusi start óta immár 2200 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel Ausztriában az osztrák zászló színei alapján elnevezett mozgalom mellett, hogy személyes ajánlásaival népszerűsítse Magyarországot és a magyarországi turizmust. (Az akció lényege, amint arról már korábban is beszámoltunk, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot. A cél az osztrák magyarországi vendégéjszakáinak megsokszorozása, és ezzel a hazai turizmusgazdaság pótlólagos bevételhez juttatása.)Az MT Zrt. bécsi képviselete által kezdeményezett turizmus-mozgalom az elmúlt egy esztendő alatt igazi közösségformáló és turisztikai értékesítés-ösztönző eszközzé vált. A havonta átlag százötvenezer (!) látogatóval rendelkező
on-line fórumbanrejlő lehetőséget jól mutatja, hogy 12 hónap alatt sikerült megközelíteni a 500.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai turizmus-nagykövetek. Az FB oldalon közel 100 kedvezményes turisztikai ajánlat várja az Ausztriából Magyarországra készülő vendégeket.Nemcsak a közreműködők köre bővült, több a kínált lehetőség is. Talán a legizgalmasabb újítás az osztrák piacon bevezetett turisztikai-élménykártya. Ez a rövid elnevezése annak, hogy az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal (www.mycentrope.com) közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezdett. A sikeres Alsó-Ausztria kártya és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom ötvözeteként a magyarországi turisztikai szolgáltatók számára is megnyílt a lehetőség, hogy kedvezményes ajánlataikat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesítsék. A
MyCentrope-élménykártyaa magyarországi mellett, cseh és szlovák TOP turisztikai- és kulturális ajánlatokat is tartalmaz.Az első tapasztalatok igazolják az MT Zrt. bécsi irodájának azt a becslését, amely szerint ez az új értékesítési forma középtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát eredményezhet a hazai szálláshelyeken. Hosszabb távon a cél ennek háromszorosa.
Az RWRU mozgalom folyamatosan kapja az „utánpótlást”, hiszen a munkaügyi statisztikák szerint az
Ausztriában dolgozó magyarokszáma 2 év alatt megduplázódott, jelenleg 55 ezer magyar munkavállalóról tud az osztrák munkaügyi hivatal. Másrészt a bécsi képviselet egyetlen lehetőséget sem hagy ki, hogy új támogatókat „toborozzon”, pontosabban minél többen értesüljenek az önkéntes nagyköveti tevékenység lehetőségéről. És itt nemcsak a sajtó – ezen belül a www.szervuszausztria.hu – támogatásáról van szó. Jelen volt a képviselet például a Szent István nap alkalmából rendezett nagyszabású bécsi ünnepségen. A bécsi Szent István Dómban Udvardy György, a pécsi egyházmegye püspöke celebrált ünnepi misét, majd a dóm melletti téren magyar néptánc- és ének-bemutatót tartottak. Az ünnepségre az ország minden részéből érkeztek zarándokok: őket tájékoztatták a bécsi képviselet munkatársai arról, hogyan vehetnek részt a diaszpóra mozgalomban. A személyes beszélgetések jó kiegészítője az interneten található tájékoztató.