Már voltak gondok a folyóba esett utasszállítóval

A múlt héten javították annak az Airbusnak a hajtóművét, amely a múlt csütörtökön szenvedett balesetet és hajtott végre kényszerleszállást a Hudson folyón New York közelében.

2009. január 20., 11:17

Peter Knudson, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) szóvivője helyi idő szerint hétfőn elmondta: a gép karbantartási naplójából kiderült, hogy a baleset előtt két nappal meghibásodott a gép kompresszora. A kompresszor, illetve a futólapátok vezetik a levegőt a hajtóműbe.

A baleset napján más személyzet repült a géppel, és a hivatal arra készül, hogy kikérdezi annak tagjait erről a meghibásodásról.

Az NTSB vizsgálóbiztosai eddig nem bukkantak olyan nyomokra vagy körülményekre, amelyek arra utalnának, hogy esetleg a korábbi hajtóműhiba miatt történt a baleset.

A US Airways amerikai légitársaság 1549-es számú járata, fedélzetén 150 utassal és ötfős legénységgel a New York-i LaGuardia repülőtérről január 15-én délután, helyi idő szerint pár perccel fél négy előtt szállt fel, és úti célja az észak-carolinai Charlotte volt - írta az MTI.

A gép kapitánya később elmondta, hogy a felszállás után nagy sötétbarna madarak "szó szerint elborították a pilótafülke szélvédőjét", és ezzel egyidejűleg a személyzet morajlást hallott, majd érezte a becsapódást és égett madarak szagát. A hajtóművek ereje csökkent, majd le is álltak.

A pilóta a másodperc töredéke alatt döntött. Mivel a gép túl alacsonyan és túl lassan repült, arra már nem volt ideje, hogy visszatérjen a LaGuardiára, vagy eljusson a közelebbi, Teterboro repülőtérre. A pilóta a Hudson folyón vészleszállást hajtott végre úgy, hogy az utasok szinte nem is érezték, amikor a repülő a vízfelszínhez ért.

Súlyosbodik a helyzet a parajdi sóbánya térségében, ahol csütörtök hajnalban újabb beszakadások történtek. A környék továbbra is veszélyzónának számít, miközben a szennyezés már messze túljutott a helyi határokon.