DM vagy Rossmann?
Hazánkban a rendszerváltás óta jelent meg a két nagy német drogéria-lánc, a DM és a Rossmann, míg országukban már 40 év óta ismert a két vetélytárs. De melyik a jobb? Ennek próbált utána járni az egyik német közszolgálati tv-csatorna, a ZDF, WiSo című fogyasztóvédő műsorában. Eredmény: tulajdonképpen alig van különbség, de vevői kiszolgálásában a DM (legalábbis Németországban) jobb.
Jóllehet a Rossmann egy évvel idősebb és a diszkont-üzletpolitika bevezetőjének számít ágazatában, a DM forgalma nagyobb: több, mint 1.300 németországi fiókjának tavalyi forgalma elérte a 6.8 milliárd eurót, míg a Rossmann vagy 300-al több boltja összesen 5.9 milliárdos forgalmat hozott. A ZDF szakember vizsgálói az árakat tanulmányozva azt tapasztalták, hogy az ismert, mindig és mindenhol keresett márkák – pl. a Nivea vagy az Odol – termékei mindkét hálózatban centre ugyanannyiba kerülnek. A Rossmann illetékese meg is erősítette, hogy természetesen állandóan figyelik a vetélytársak árait s azokhoz alkalmazkodnak. A drogéria-hálózatok nagy forgalma azonban nem a „nagy” márkákból, hanem olcsóbban kapható saját-márkás termékeikből származik. Azok minőségében viszont alig van eltérés. A vegyész mind a DM, mind a Rossmann borotvapengéjében, illetve borotva-habjában talált olyan hatóanyagot, amely allergiások, érzékeny bőrűek számára nem ajánlott. A keresett női kozmetikai szerekből az egyik hálózatban az egyiknek, a másikban a másiknak a minősége, tartóssága hagyott maga után kívánni valót – de ezek a gyengék végül kiegyenlítették egymást. Amivel a DM megnyerte a „versenyt”, az a vevők kiszolgálásának színvonala volt. Ebben a hálózatban a kiszolgálók megfelelő ismeretekkel rendelkeztek, ami a Rossmann-boltokban nem volt mindig tapasztalható. Az utóbbi cég illetékese erre magyarázattal is szolgált: jóllehet tavaly ezrével teremtettek új munkahelyeket, egyes helyeken, főként sűrűn lakott településeken, nem minden esetben tudtak olyan munkatársakat találni, amilyeneket szerettek volna, közölte.