Annyira uszítanak Habony Árpád lapjai Szlovéniában, hogy kampány indult ellenük
Annyira gyűlöletkeltő és rasszista a Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó üzlettársának köreibe tartozó szlovén televízió és újság, hogy délnyugati szomszédunknál kampány indult: felelős cég ne hirdessen náluk - írta a Magyar Narancs. Orbán Viktor nem hivatalos miniszterelnök tanácsadója és a hozzá köthető üzleti kör – elsősorban a volt köztévés Schatz Péter – jelentős összegeket költöttek arra, hogy újságot és tévét vásároljanak Szlovéniában. Ennek a médiának a legfőbb feladata volt, hogy Orbán Viktor politikai szövetségesét, Janez Jansát és pártját hatalomra jutassák, azonban a szokásos migránsellenes jelszavakkal nem sikerült választást nyerniük a balkáni országban.
A szlovén közéletnek azonban láthatólag elege lett a Habony-féle propagandából, amelyből íme néhány ízelítő álhírek, illetve szalagcímek formájában:
- „A külföldi média figyelmeztetése: ne érjünk hozzá a migránsokhoz, parazitával fertőzöttek”,
- „A melegeknek nincsenek emberi jogaik” vagy
- „A migránsok magukkal hozzák a nemi erőszak kultúráját Szlovéniába”.
Az ügyben még a szlovén miniszterelnök, Marjan Šarec is megszólalt, aki ugyan kiállt a szólás és a véleménynyilvánítás szabadsága mellett, ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ezeknek is van határa. Ezért arra kérte a magukat társadalmilag felelősnek tartó vállalatokat, hogy tartsák be saját etikai szabályzatukat, és gondolják meg, melyik médiumokban hirdetnek, ugyanis a fent említettek esetében támogatják a gyűlöletbeszéd terjedését.
A dél-koreai Samsung a kampány indulása után szinte azonnal visszavonta hirdetéseit a Habony-közeli Nova24Tv-ből, ahogyan az A1 osztrák telekomcég is ezt tervezi.