Vigyázzon, még a dugódíjat is kifizettetik a taxizókkal!
Állítólag az üzemanyagár növekedése miatt rövidesen drágábban taxizhatunk a fővárosban, ha az önkormányzat is jóváhagyja az erre vonatkozó előterjesztést. A javaslat szerint már akkor rosszabbul járunk, ha beülünk a kocsiba, mert az alapdíj csaknem duplájára emelkedne. Dugóban kiváltképp ne taxizzunk: az állásdíj a tervek szerint másfélszeresére nő.
A fővárosi önkormányzat különböző testületei a hatósági taxidíjak nyolc éve változatlan felső határának emeléséről készítenek javaslatot - tudta meg az MTI hétfőn fővárosi politikusoktól. Tájékoztatásuk szerint a főpolgármesteri kabinet kedden tárgyal a hivatali apparátus előterjesztéséről. A városvezetés egyetértése esetén előbb az önkormányzati szakbizottságok, szeptember végén pedig a Fővárosi Közgyűlés is állást foglal majd a tarifaemelési javaslatról.
Az előterjesztés alapján a normál tarifa alapdíja 300-ról 500 forintra, a kilométerdíj 240-ről 260 forintra, a várakozási díj pedig a percenkénti 60 forintról 86 forintra emelkedne. Az éjszakai fővárosi taxizásért a 420 forintos alapdíj helyett 700 forintot, a 336 forintos kilométerdíj helyett 364 forintot, a 84 forintos percdíj helyett pedig 120 forintot kellene fizetni.
A közgyűlés gazdasági bizottsága már tavaly októberben is támogatta a taxisok által szorgalmazott díjemelést. A mostani javaslatok alapján az alapdíj és a várakozási díj jelentősebben, a kilométerdíj pedig kevésbé drágulna. A taxisok azért indítványozzák ezt, mivel csökken a fuvarhossz, ami szerintük ma már csak öt kilométer.
A tarifaemelési javaslat elfogadásával változna az a jelenlegi helyzet is, miszerint a telefonos rendelés és az utcai leintés ára már szinte azonos. A fővárosi taxistársaságok díjai egyébként jelenleg csaknem azonosak, alig néhány forint eltérés van köztük a maximált ár felső határán. A szakbizottság által tavaly támogatott javaslat szerint az alapdíj 600 forint, a kilométerenkénti díj 360 forint, a várakozási díj maximuma pedig 90 forint lett volna.
A múlt évi vita során szó esett arról is, hogy egyes számítások szerint 3.500-3.700 taxis tudna megélni Budapesten, miközben több mint 5.000 a kiadott engedélyek száma. Kiderült az is, hogy Bécsben ennek a felét sem éri el a taxisok száma.