Van, aki nem kér a tram-trainből

De azokat, akik éves szinten 50 százaléknál többet dolgoznak a tram-trainen, jutalomban részesítik. 

2021. november 30., 14:59

Szerző:

A Magyar Honvédség nem kér a tram-trainből, inkább buszokkal ingáztatna naponta 250 katonát Szeged és Vásárhely között. A MÁV Start munkatársainak családtagjai nem utazhatnak ingyen áprilistól a vasútvillamoson, a járművezetők 2 nap rendkívüli szabadnapot kapnak, béremelésről még nincs szó – számolt be a Hódpress

Arról korábban beszámoltunk, hogy hétfőn elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train. Palkovics László miniszter szerint Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése olyan közlekedési eszköz, amelyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába. 

Kedden már tram-train-pótlóra volt szükség.

A sajtótól inkább hideget kapott, mint meleget, amit Lázár János nem is hagyott szó nélkül, egy Facebook-bejegyzésben reagált az őt ért vádakra, és hamar elhessegette a korai kudarc gondolatát is. Mint a bejegyzésében írja: 

„Jóindulatú javaslat és genyó észrevétel egyaránt jöhet”

Lázár János úgy gondolja, hogy a tegnapi tram-train startolással egyidejűleg elindult tram-train-ellenes politikai kampány is. Megemlíti Márki-Zay Péter kárörvendő cikkét, és felhívja a figyelmet arra is, hogy 100 km/h helyett miért csak 80 km/h-val száguld a villamosvonat. 

 

Az első induláskor láthattuk, hogy csordultig tele voltak a szerelvények kíváncsi utasokkal, akik részesülhettek a tram-train adta első élményekből, viszont van, aki nem él a lehetőséggel. A cikk szerint a Magyar Honvédség nem tart igényt a vasútvillamosra. A lap a napokban megjelent közbeszerzési felhívásból következtet, miszerint 2022. február 22-től 218 közlekedési napon, illetve 2023 és 2025 között évi 254 napon öt busszal oldaná meg 250 katona Szeged és Hódmezővásárhely közötti ingázását. Pedig a Vásárhelyen működő Bocskai István Lövészdandár laktanyája egy kőhajításra van a tram-train Népkerti megállójától. 

Egyenlőre semmilyen bérnövelésről nem érkezett hír a MÁV részéről, viszont az állami vállalat felajánlotta, hogy ha valaki a kötelező munkaidőn felül 50 százaléknál többet dolgozik a tram-trainen éves szinten, akkor azokat 2 nap rendkívüli szabadsággal jutalmazzák.

(Kiemelt képünk: Lázár János hivatalos Facebook oldala)