Útdíj: újabb bőrt húzhat le a kormány

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) tanulmányt készített arról, hogy mégis hogyan lehetne elérni, hogy több pénz jusson az egyre rosszabb közúthálózatra.

2015. február 11., 13:44

Az 55 oldalas tanulmány – ami alapján az M0-s és az autópályák városi elkerülő útjai is bekerültek a fizetős rendszerbe januártól – a Kormány.hu-ra is felkerült. Ebből kiderül, hogy a KKK már tavaly áprilisban elemezgette a matricabevételek emeléséről szóló lehetséges verziókat. Az egyik alternatíva az volt, hogy a fizetős rendszert a teljes országos közúthálózatra, vagyis a 23 ezer kilométernyi mellék- és főútvonalra is kiterjesztik – írja az

Index.

A kormány azonban ezt a verziót elvetette, bár a Napi.hu szerint az azóta lemondott Kurucz Éva kormányszóvivő korábban elejtett egy megjegyzést, amit úgy is lehet értelmezni, hogy nincs messze az útdíj további kiterjesztése. A kormányszóvivő három hete arról beszélt, hogy Romániában és Bulgáriában minden útért fizetni kell, és Nyugat-Európában is terjed a használatarányos útdíjrendszer.

A kormány a február 1-jével véglegesített formában kívánja működtetni a személyautók útdíjfizetési rendszerét – közölte az Index megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Elmondták, hogy a kormány a szakmai megalapozó tanulmányok egyes javaslatait (pl. teljes hálózati kiterjesztés) elvetette. A közlemény viszont jelzi azt is, hogy „az átalakítás eredményessége megalapozottan egy teljes év üzemeltetési tapasztalatai alapján mérhető fel”.