Kiderült, melyik bankok kapták a legnagyobb bírságot

A bankok új mottója: minek szólni az ügyfélnek, ha a Hitelinformációs Rendszerbe is küldhetjük.

2021. december 2., 14:34

Szerző:

Tíz banknál vizsgálta az MNB az ügyféltájékoztatást, mind a tízet megbüntette. Az előtörlesztést választók, a késedelmesen törlesztők és a törlesztést befejezők tájékoztatásánál is hiányosságokat talált az MNB vizsgálata – írja a HVG.

Vizsgálatokba kezdett a Magyar Nemzeti Bank, tízből tíz bankot pedig meg is büntetett. A vizsgálat során azt figyelték, hogy a jogszabályban rögzített határidőben és megfelelő tartalommal küldik-e meg a fogyasztóknak a szerződéskötést követő tájékoztatásokat.

A vizsgálatok mind a tíz intézmény esetében hiányosságokat tártak fel.

Az egyik leggyakoribb hiányosság a bankoknál az volt, hogy ha az ügyfél kérte is az egyedi kimutatást, akkor sem kapta meg 90 napon belül. A cikk szerint szintén problémás azoknak a tájékoztatása, akik előtörlesztést szeretnének. Emellett az Országos Betétbiztosítási Alapra (OBA) vonatkozó tájékoztató aktualizálása és a betétekkel kapcsolatos rendszeres tájékoztatás kapcsán is talált hibákat a jegybank.

De akadt olyan ügyfél is, akit a bankok csak a jogszabályi határidőn túl értesítettek arról, hogy a törlesztési kötelezettségük elmaradása miatt a Központi Hitelinformációs Rendszerbe továbbították az adataikat.

A fizetési számlák, valamint a hitelszerződések lezárását követően a pénzügyi intézményeknek 30 napon belül szükséges egyértelmű, közérthető és teljes körű kimutatást küldeniük. A tájékoztatási kötelezettség teljesítése tekintetében mind a tíz vizsgált intézmény esetében hiányosságok adódtak.

A legnagyobb, 9,5 millió forintos bírságot az OTP kapta, az MKB 8, a CIB és az Erste Bank 7,5-7,5 millió forintot fizethet. A Budapest Bankot 6,5, a Magnet Bankot és a Takarékbankot 5,5, a Raiffeisent 5, a Duna Takarék Bankot 4,9, az UniCredit Bankot pedig 4,8 millió forintra büntették – írja a HVG. 

(Kiemelt kép: Pesti Hírlap archív)