Tiltott, tudatküszöb alatti reklámokkal támad a TV2
A lap olvasója küldte be a videót, amin látszik a hirdetés – egy fekete pénteki leárazást népszerűsítő reklámszpot.
A Forbes kedden írta meg először, hogy a Tv2 alig egy másodpercre felvillanó reklámokat mutatott a nézőknek november 10-én, csütörtökön. A képek két reklám között jelentek meg. Többször felvillant az atomerőmű szó, illetve az MVM betűk. A lap megkeresésére a TV2 elismerte a reklámok futtatását.
A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló, 2008. évi XLVIII. törvény a tudatosan nem észlelhető reklámra a következő értelmezést adja:
„Olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány-, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat.”
A törvény kategorikusan kimondja: „Tilos a tudatosan nem észlelhető reklám.”