Tarlós: belátható időn belül megszűnik az éjszakai repülés Ferihegy körzetében

2019. március 8., 12:56

Szerző:

Elvi megegyezés született a Liszt Ferenc repülőtér okozta zajterhelés ügyében, és belátható időn belül megszüntetik az éjszakai repüléseket – jelentette be a főpolgármester az M1 aktuális csatorna péntek reggeli műsorában.

Tarlós István közölte, hogy a héten tárgyalt a Budapest Airport és a HungaroControl vezetőivel, csütörtökön pedig Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral.

– Elvben megegyeztünk. Tehát reálisan és lelkiismerettel kijelenthető, hogy belátható időn belül, még az is lehet, hogy rövid időn belül, meg tudjuk szüntetni az éjszakai repüléseket, és a közlekedési hatóság kezébe tudja adni a minisztérium a zajmérés jogosítványát - fogalmazott a főpolgármester.

Tarlós István elmondta: az éjszakai repülés főleg a mélyalvás időszakában probléma, és szeretné a javasolt - éjféltől reggel ötig tartó – repülési tilalmat reggel hat óráig kitolni.

A főpolgármester szerint Budapest esetében probléma, hogy nincs a közelében kiváltó repülőtér, amelyet használni lehetne éjszakai mentesítésre. Távlati tervként korábban felvetette, hogy a katonai és a teherszállító repülőgépeknek egy közelben levő kisebb repülőteret kellene használniuk.

Átvette első Airbus A321neo típusú repülőgépét a Wizz Ai
Fotó: Koszticsák Szilárd

– A Gyurcsány-kormány annak idején kötött egy 75 évre szóló szerződést, amely kiköti, hogy a Liszt Ferenc repülőtér legalább száz kilométeres körzetén belül nem lehet másik repülőteret építeni – tette hozzá.

Tarlós beszélt a  budapesti parkolási rendszerről is, de természtesen főleg a főpolgármesterségre legesélyesebb ellenzéki jelöltként pályázó Karácsony Gergelybe szállt bele. Szerinte a Karácsony által vezetett XIV. kerületben rendkívül magasak a parkolás költségei, és ott veszteséges a működtetés.

– Gyakorlatilag a főváros összes kerület nyereséges – közölte, majd példaként emelte ki, hogy a VI. kerületben, ahol kevesebb a várakozóhely, mint Zuglóban, egymilliárd forint feletti a nyereség. Azt azonban Tarlós elegánsan elfelejtette megemlíteni, hogy a 444.hu cikksorozata szerint számos budapesti kerületben nagyon kevés bevétel folyik be a parkolási díjakból, mert szövevényes céghálókon folyik szét a pénz.