Tarlós: A metróval és az árvízvédelemmel nem lenne szabad szórakozni
A főpolgármester a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításáról azt mondta, hogy a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik „egy borzasztó időhúzás”, aminek nem egészen érti, mi a lényege. Ezért is fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz – emlékeztetett, megjegyezve: úgy tűnik, hogy a kormányközeli munkafolyamatok másképp nem képesek felgyorsulni.
Tarlós István kiemelte azt is, hogy a felújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására 150 csuklós busz.
Arról, hogy a magas ajánlattételi árak miatt lehet, hogy nem újítják fel teljesen a 3-as metró állomásait, a főpolgármester kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levele szerint 137,5 milliárd forintnál nem lesz több metrófelújításra. „Ami ebbe nem fér bele, arra nem vállalhatunk kötelezettséget” – mondta Tarlós István.
Kitért arra, sokan azt hiszik, hogy ezek a közbeszerzési eljárások a végtelen biztonságot adják, a tisztességes verseny letéteményesei, miközben nincs olyan komoly állami cég, amely ilyen közhasznú beruházások kivitelezési munkáit mérnökáron elvégezné. Emellett iszonyú károkat lehet okozni azzal az időhúzással, amit a jelenlegi közbeszerzési szabályok lehetővé tesznek – tette hozzá a főpolgármester.
Közölte azt is, hogy a túlzó mértékű árak akkor sem érvényesíthetők, ha „az állomások kiglancolása elmarad”. Ha az állomásokon kívül a többi megmaradó feladat árai nem alátámaszthatóan magasak, akkor a dolog éppúgy nincs rendben – jegyezte meg.
Tarlós István a Kossuth rádió 180 perc című műsorában a metrófelújításról azt mondta, „most már egyenesen kissé kétségbeejtőnek” látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse a 3-as metró felújítását. Ha jövő márciusban elkezdődnek a munkálatok, akkor még az sem kizárt, hogy 2019 végére befejeződik a 3-as metró felújítása – közölte.
A római-parti mobilgáttal kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy még egy tanulmánytervet készíttetett a Nánási úti–Királyok útjai nyomvonalon történő védekezés lehetőségeiről, arról, hogy ez „mi minden miatt nem egy kezelhető változat”.
Januárban a végleges tervet engedélyeztetik – közölte.
Hangsúlyozta: „Az árvízvédelem a másik olyan projekt Budapesten, amivel nem szabadna időt húzni, gáncsoskodni és aktuálpolitikai kérdéseket gyártani.”