Nincsenek csodák: az állami reklámpénzek 84 százaléka a NER médiavállalkozásaihoz került

2020. július 4., 12:11

Szerző:

Az állami hirdetési pénzek 84 százaléka köt ki a kormánypárthoz közeli cégeknél - írja a Kantar Hungary adatai alapján a G7 gazdasági portál.

Amíg a koronavírus-járvány miatt a hazai cégek reklámköltései 7,4 százalékkal estek vissza, 

az állami hirdetések összege 11,6 százalékkal nőtt

– konstatálták. 

Az állami hirdetések növekedése a G7 becslése szerint a piaci visszaesés miatt elmaradt bevételek harmadát pótolta ki. A legnagyobb bevételre a napilapok és a közterületi hirdetők tettek szert a közpénzből.

Az állami reklámköltéseknek 2019 első öt hónapjában még 66,

idén viszont már 84 százaléka került olyan médiavállalkozásokhoz, amelyek a NER-hez köthetők.

2020-ban júniusig 24 milliárd forintos volt ez a torta.

A járvánnyal kapcsolatban a Miniszterelnökség 13,7 milliárd forintot költött hirdetésre – írták.

A legmagasabb jövedelmű járásokban is hozzá lehet jutni a legmagasabb támogatáshoz, ha az igénylő keresete alacsony. Akár a 3,8 millió forintot is elérheti a támogatás összege, ha a felújítással sikerül 40 százalék fölé tornászni az energiamegtakarítást.