Palkovics szerint a belső égésű motorok kivezetése a forgalomból még bőven ráér

Most ezt nem engedhetjük meg magunknak, elég, ha szintetikus üzemanyagra állunk át, ezzel pedig egyetért az Európai Unió is – közölte a technológiai miniszter.

2022. július 15., 14:57

Szerző:

Az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsa elfogadta, hogy 2035-től nem szükségszerű kivezetni a belsőégésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz a karbonsemleges szintetikus üzemanyagok használatára - mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken Zalaegerszegen.

Palkovics László a ZalaZONE Trilaterális Konferencián elmondta, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény,

ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belsőégésű motorokat, amelyre a magyar és a német autóipar épül.

Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának - tette hozzá.

Rámutatott, hogy az iparág jövőjére többfajta megoldás létezik, ami ugyanazt a feltételrendszert teljesíti.

Olyan autók gyártását jelenti, amelyek a környezetet kisebb mértékben terhelik vagy egyáltalán nem terhelik, biztonságosak, és rendelkeznek az elérhető funkciókkal (ilyen például önvezetés).

A miniszter felidézte, hogy a trilaterális együttműködés - amely szorosan kapcsolódik a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya tevékenységéhez - 2017-ben jött létre Magyarország, Ausztria és Szlovénia között. A kutatással foglalkozó intézetek és az autóipari klaszter ipari vállalatainak közös célja, hogy a nemzetközi infrastruktúra kiépítésével megteremtsék az önvezető járművek közúti tesztelésének lehetőségét. Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell - emelte ki Palkovics László.

A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők.

A szakemberek a kutatásfejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket.

(Kiemelt kép: Orbán Viktor miniszterelnök, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Dézsi Csaba András, Győr polgármestere a győri Audi-gyárban 2020. június 15-én. Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI)