Óriási a nyomás a BKV buszvezetőin

Annak ellenére, hogy a BKV sofőrjei valamivel magasabb órabérért dolgoznak, mint vidéki kollégáik, munkakörülményeik nem jók. Azok közül, akik már hosszabb ideje dolgoznak a fővárosi közlekedési cégnél, csak kevesen érik meg a nyugdíjkorhatárt – mondta a Népszavának a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének szóvivője.

2017. augusztus 4., 11:04

Gólián Zsolt a lapnak hangsúlyozta: a 60 év fölöttieknek menetrend-könnyítésekre, hosszabb pihenőkre lenne szükségük, különben egy rosszullét az utasok biztonságát is veszélyezteti.

A BKV-nál az éjszakai, délutáni és egyéb pótlékokkal együtt 220-250 ezer forintos nettó keresethez jutnak a buszvezetők, de cserébe a havi átlagos 8 szabadnap helyett többnyire csak 4-6 napot tudnak otthon maradni, sokszor rendelik be őket rendkívüli munkavégzésre, mert kevesen vannak, a napi munkaidő pedig nem egyszer 10 és fél óra a 8 helyett - mondta Gólián.

Hozzátette: amióta a közlekedési szolgáltatást megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a spórolás reményében járatokat vont össze, a buszvezetők csúcsforgalomban akár 4-5 órát is kénytelenek a járműben tölteni kiszállás nélkül. Ezen felül a BKK belső ellenőrei és a BKV „forgalomfelügyeleti szolgálata” is bármikor megjelenhet a járatokon egy ellenőrzésre.