Orbán közértese viszi az ország legszebb és leglepukkantabb boltjait
A Cora után a Match és a Profi láncokat is eladja belga tulajdonosa, ezeket szerezheti meg a CBA, korábbi hírek szerint a Cooppal közösen. A "magyar üzletláncnak" most az a célja, hogy az ország legnagyobb kiskereskedelmi cégévé váljon, és megelőzze a Tescót. A CBA-hálózatban levő boltok adottságai jelentősen eltérnek.
Az
Origónak névtelenül nyilatkozó forrás már kész tényként kezelte az átvételt, és biztosra vette, hogy arra még az idén sor kerül. Egy piaci konkurens vezető pozícióban dolgozó munkatársa névtelenséget kérve azt mondta az portálnak, hogy szerinte a Match-felvásárlásban a CBA a "kivéreztetésre" megy, és kivár. A CBA 2005-ben alakult át franchise rendszerré, a hálózatba lépő boltok adottságai azonban eltérőek. Egy mezei CBA-t és a CBA Príma között ég és föld a különbség: az ország legszebb és leglepukkantabb boltjai vannak egy hálózatban.A portál emlékeztet: az elmúlt két év sikereit a CBA már hátszélben érte el, miután több olyan kormányzati intézkedés is született, amelyekből a CBA jól jött ki. Ilyen volt a különadók kiszabása, amely a CBA-t felépítése, a franchise rendszer miatt kevésbé érintette, mint a többieket. Ilyen az Aldi és a Lidl terjeszkedését is fékező plázastop, és ilyen az is, hogy a versenytársaknál korábban tudta bevezetni a CBA az Erzsébet-utalványokat (a Tesco ugyan már elfogadja azokat áprilistól, de az Auchan február óta - egyelőre eredménytelenül- tárgyal). Baldauf László CBA-elnök nem titkolja, hogy a Fidesz politikájával ért egyet. Több interjúban is beszélt arról, hogy nagy tisztelője Orbán Viktornak, aki személyesen is ismer. A Lázár testvérek is jó kapcsolatot ápolnak a Fidesszel.
A CBA-boltok számának 1997 és 2001 közötti robbanása éppen az első Orbán-kormány idejére esik. Karsai Gábor a GKI vezérigazgató-helyettes szerint azonban a növekedés mögött nem politikai, hanem gazdasági ok állt, egyszerűen nem lehetett másképp ellenállni a terjeszkedő nemzetközi láncok nyomásának. A politikai kapcsolatnak volt negatív következménye is a CBA életében. Az alsónémedi ötmilliárd forintos beruházásra az első Orbán-kormány idején pályázatot adott be a CBA, és egymilliárd forintra ígéretet is kaptak. A szocialisták kormányra kerülése után aztán a támogatásból 250 millió forint maradt. 2010-ben az "Ítéletidő" szlogennel a CBA a maga módján mégiscsak kampányolt. Fodor Attila szerint csak arra buzdítottak mindenkit, hogy menjenek el szavazni, és nyilvánítsák ki véleményüket. Azt nem tudta számszerűsíteni, hogy az óriásplakátok kihelyezése mennyibe került, mert azok elmondása szerint az amúgy is a CBA által bérelt plakáthelyekre kerültek.