Már a vásárlók közül is toboroznak az áruházak
A bejelentett üres álláshelyek száma folyamatosan nő: a második negyedévben az első három hónaphoz képest 20 százalékkal több, 4600 állást nem tudtak betölteni a kereskedelmi cégek – írja a Világgazdaság.
A lap által megkérdezett nagy élelmiszer-kereskedelmi áruházláncok egyenként több száz üres pozícióról számoltak be. A nagyok közül egyedül a diszkontok tudtak egyáltalán létszámot bővíteni, ami valószínűleg leginkább a szektor átlagához képest magasabb fizetéseknek köszönhető. A Lidl munkavállalói létszáma 2015 szeptemberében 3955 fő volt, 383 fővel több, mint 2016 szeptemberében, az Aldi létszáma az elmúlt 14 hónapban több mint 300 fővel emelkedett.
A cégek egyre aktívabb toborzásra kényszerülnek: a Tesco az idei pénzügyi évében a tavalyi összeg másfélszeresét költötte el erre a célra, egyre többet hirdet és ügynökségeken keresztül is toboroz. Az Auchan már a vásárlók közül is munkavállalókat toboroz, és az idén először áruházi toborzó akciókkal, például karriernapokkal bővítette munkaerő-keresési eszköztárát – írja a Világgazdaság.