LMP: A nemzeti buszgyártási stratégiához egy nemzeti kormány kellene!

Az LMP azonnali kormányzati intézkedéseket sürget a közlekedési rendszer átszervezése, a közösségi közlekedés minőségének javítása, a hazai közlekedési vállalatok buszflottájának megújítása és a magyarországi gyártókkal közösen egy buszgyártási stratégia kialakítása érdekében.

2016. május 15., 17:05

Keresztes László Lóránt, az LMP közlekedéspolitikai szakszóvivője szerint a hat éve regnáló, „magát nemzetinek nevező Fidesz-kormánynak csupán sokévi tétlenkedés után, láthatóan egy rövidtávú politikai cél kapcsán jutott eszébe a nemzeti buszgyártás fontosságáról, és a közösségi közlekedés fejlesztéséről beszélni”. Az ellenzéki párt szerint sok olyan intézkedés maradt el az elmúlt években, ami jelentősebb többletköltségek nélkül javítaná a hazai közösségi közlekedést.

A jelenlegi erőforrások felhasználásával, a párhuzamosságok megszüntetésével, az utazóközönség érdekeinek előtérbe helyezésével a jelenleginél sokkal jobb, és olcsóbb közlekedési rendszert lehetne kialakítani – közölte Keresztes László Lóránt.

Az LMP-s politikus szerint a kormány tanulhatna a jó példákból, és az egységes közösségi közlekedés megteremtésével, a közlekedési ágazatok összehangolásával, integrált ütemes menetrend bevezetésével valódi közlekedési lehetőséget adhatna a magyar embereknek. Felhívta rá a figyelmet, hogy jelenleg a periférikus vidéki térségekben szinte csak jelképes a közlekedés, ami hozzájárul a magyar vidék leszakadásához, és elnéptelenedéséhez.

Keresztes László Lóránt a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai hitelből történő fejlesztését is bírálta, lévén az bizonytalan megtérülésű és messze nem a legfontosabb igényeket elégíti ki.

Az LMP szerint a nemzeti buszgyártás felélesztése, a hagyományok életre keltése nagyon fontos feladat. Hozzátették: a kormánynak lépéseket kellene tenni a küszöbön álló közúti közlekedési piacnyitás elhalasztása érdekében.

A kormány a héten „nemzeti autóbusz-gyártási stratégia kidolgozásáról és végrehajtásáról határozott a magyarországi buszgyártás versenyképessége érdekében”. Kovács Zoltán kormányszóvivő azt mondta: a kabinet a következő három évben olyan buszgyártási stratégiát dolgoz ki és hajt végre, amely biztosítja, hogy a magyar buszgyártás minőségi és mennyiségi szempontból egyaránt helyt állhasson a rendkívül éles nemzetközi versenyben.