Vége az ingyenes parkolásnak a Lidl-ben
Drasztikusan megemelik az egyik budapesti Lidl parkolási díjait.
Változnak a parkolási díjak a Lidl II. kerületi Csalogány utcai üzleténél. Az első óra ingyenes lesz, de a második óra már 1500 forintba kerül, a harmadik órától pedig 15 ezer forintos napidíjat szednek – írja a Budapest és Környéke. Az áruházlánc arra hivatkozva vezeti be a magas parkolási díjakat, hogy sokan nem csak vásárlási célokra használják a parkolóikat, ezzel pedig megnehezítik az áruházba érkező vásárlók számára a parkolást – írja a Hvg.
A portál azt írja, a Lidl üzleteiben többnyire ingyenes a parkolás, azonban van több olyan üzlet is, ahol eddig is kellett fizetni a második megkezdett óra után. Ezen üzletek esetében a parkoló használata az első órában ingyenes, a második órában 1500 forint, majd a két órát meghaladó parkolás esetén az üzlet napi zárásáig 2500 forint díjat kell fizetni.
Érkezik az „orosz Lidl” – újabb diszkontlánc terjeszkedik az országban
„Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz” – így kezdődik a haszon.hu birtokába került e-mail, amelyeket az orosz diszkontlánc képviselői potenciális üzleti partnereiknek küldtek szét még idén február végén. Az üzenetben a társaság ambiciózus terveket vázol fel. Eszerint „az elkövetkező év” során 20 üzletet nyitnak Budapesten és az agglomerációban, három év múlva pedig 200 üzletükben már 700 millió eurós forgalmat szeretnének elérni.
Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították, azóta 20 országban (például Belgium, Cseh Köztársaság, Észtország, Kazahsztán, Oroszország, Kína, Németország, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Románia, Vietnam, Fehéroroszország, Azerbajdzsán, Szerbia, Spanyolország, Görögország) mintegy 2500 üzletet működtetnek. Akárcsak az Aldi vagy a Lidl, a MERE is úgynevezett hard diszkontlánc, azaz portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Az átlagosan 1000 m2-es üzletei meglehetősen spártai berendezésűek, termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják vevőiknek. A már említett e-mailjükben azt ígérik, áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)