Levegő Munkacsoport: Az autók számát korlátozni kell Budapesten, az útdíj lehet a megoldás

Az EU-s szégyenlista élén vagyunk abból a szempontból, hogy hány életet követel évente a légszennyezés.

2021. július 29., 13:42

Szerző:

A budapesti autós közlekedés során sokaknak feltűnhetett már, hogy a közlekedési lámpák összehangolásának hiánya sokszor akadályozza a forgalom zavartalan haladását. A Levegő Munkacsoport reagált a problémára: szerintük a fővárosi autós forgalom csúcsidőben már akkora, hogy egy egyszerű lámpa-hangolás nem tudná megoldani az ebből következő problémákat. A civil szervezet szerint az is gondot jelent, hogy az autósok sok esetben lámpától lámpáig nagy gázadással, majd hirtelen fékezéssel közlekednek, amely sem energiahatékonysági, sem szennyezési szempontból nem előnyös.

A Levegő Munkacsoport álláspontja szerint éppen ezért a jövőben az olyan intelligens kereszteződések jelenthetik a megoldást, melyek közvetlenül a gépjárművekkel kommunikálnak, valamint az egyes gépjárművek egymással is kommunikálnak. Ez nyilvánvalóan egyelőre csak messzi ábránd lehet, ezért

a gépjárművek számának korlátozását kérik. 

„Erre alkalmas eszköz lenne a városi útdíj, melynek bevezetési előkészítését nem szabad tovább halogatni, hiszen Magyarország az Uniós szégyenlista előkelő helyén van abból a szempontból, hogy mennyi életet követel évente a légszennyezés” – olvasható a környezetvédelmi szervezet Facebook-bejegyzésében.

(Kiemelt kép: Álló kocsisor a Nyugati téri felüljárón, 2020. november 9-én. Fotó: Merész Márton / 168.hu)

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.