Kisvasút

2015. november 24., 13:48

Orbán Viktor kijelentette: ha támadják a felcsúti kisvasutat, meg kell hosszabbítani Bicskéig (öt kilométer) – ha tovább támadják, ki kell építeni Lovasberényig (húsz kilométer).

Ezzel a logikával: ha ismét támadják, meg fogja hosszabbíttatni a Balatonig, Budapestig, Sátoraljaújhelyig. Esetleg új, országos kisvasúthálózatot fog létrehozni, párhuzamosan a MÁV-vonalakkal, ez a nagyvasút versenytársa lehet –, elvégre versenyalapú társadalomban, kapitalizmusban élünk. Teheti – a magyar állam fizeti.

Az az érdekes – vagy inkább megdöbbentő –, hogy kedvenc miniszterelnökünk sajátos elvei szerint egy beruházást nem költség-haszon elemzések, hatásvizsgálatok, társadalmi egyeztetések nyomán kell létrehozni, hanem dafke alapon. Egész rendszere így működik: nem tetszik? Csak azért is megcsinálom! Én jobban tudom, mint ti, kis hülyék, hogy mi a jó nektek! Ez az akarat diadala – azaz az akarnokságé. Ugyanez történik a stadionokkal, a paksi atomerőművel, az oktatási rendszerrel és minden egyébbel. Az egész ország az ő homokozója.

Mint tudjuk, a csúti vonatra a svábhegyi gyerekvasút forgalmának három-négyszeresét várják, miközben a falu lakossága a budapestiek ezredrészét teszi ki. Ez is a kormányfő és zsoldosai minden határon túli realitásérzékét mutatja. Ha a napi öt-hétezres utasszám mégsem jönne be, majd ezt is az ellenzék, a Szocialista Internacionálé, az amerikai imperialisták és Soros György aknamunkájával fogják magyarázni. És ezt is sokan beveszik majd.

Fábri Ferenc, e-mail