Kissé megugrott a 3-as metró felújításának a költsége, 30-40 milliárddal fog többe kerülni az egész

Az árat a vágányépítési pályázatra befutó ajánlatok dobták meg ennyivel.

2017. május 30., 08:01

Harminc-negyvenmilliárd forinttal több pénzre lenne szükség a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forintos keretnél a 3-as metró felújítására – írja a Magyar Nemzet. A lap úgy tudja, hogy az árat a vágányépítési pályázatra befutó, „a becslésekhez képest jelentősen túlárazott” ajánlatok drágították meg 20-30 százalékkal .

A fővárosi önkormányzat pedig dilemma előtt áll. mert ha az Európai Uniótól kért finanszírozási kereten túl a magyar kormány nem segíti ki Budapestet, akkor a főváros búcsút inthet a Tarlós István főpolgármester szerint a ciklus kiemelt beruházásának, vagy minden más fejlesztést félre kell tenniük, és hozzá kell nyúlniuk ahhoz a a 350 millió euróhoz, amely az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelkeret közlekedési célra fordítható része.

Ha ez megtörténik – derül ki a cikkből –, Budapest adósságállománya a korábbi állami konszolidáció ellenére újra százmilliárd fölé nő, a városháza ugyanis hatvanmilliárd forintos hitelt vett fel a metrószerelvények felújítására, tizennyolcmilliárdos kölcsönért pedig az EIB-hez fordult az e-jegy-rendszer bevezetéséhez. A százmilliárd forint fölé kúszó adósságállomány azt jelenti, hogy lényeges beruházás ebben a ciklusban már nem készül el. A 3-as metró felújításának összköltsége még csak 125 milliárd forintnál járt, amikor miatta kihúzták a listáról az újpalotai villamos kiépítését. A Lánchíd és a Váralagút felújítására nemrég ugyan rábólintott a Fővárosi Közgyűlés, de a 23 milliárdosra becsült költségek fedezetét szintén az EIB-hitelkeret adja.