Kínai óriásbiznisz – arccal a vasút felé fordult a Rogán–Habony-érdekkör

2017. december 7., 09:55

Szerző:

A letelepedésikötvény-program kulcsfigurája, Boros Attila vette át azt a Metróber Kft.-t, amelyet korábban az MSZP pénztárnoki csapata használt. Ezzel a Habony–Rogán-érdekkör belépett az infrastruktúrafejlesztés óriáspiacára: a cég akár a Budapest–Belgrád-vasútprojektben is részt vehet – írja a Heti válasz.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A műszaki ellenőrzésre és beruházáslebonyolításra szakosodott Metróber az a cég, amelynek a BKV cirka tíz éve úgy adott ötvenmillió forintos megbízást, hogy csak utólag találták ki, mit is csináljon valójában és konkrétan. A mutyigyanút erősítette, hogy a vállalatba épp ezt megelőzően vásárolta be magát a Puch László-közeli – jelenleg a volt MSZP-pénztárnok lánya által vezetett – Investeur Kft. (Ez a cég utóbb kiszállt a Metróberből, a BKV pedig leállította a kifizetést.)

A társaságot birtokló Titán Holding Zrt.-t három hónapja felvásárolta egy B B Partners nevű kft., amely a Boros Árpád–Boros Attila testvérpár tulajdona. Előbbi felügyelőbizottsági tag abban a társaságban (Central NOK Zrt.), amelyre Rogán Antal a nemzeti otthonteremtési közösségekről szóló törvényt írta. Ugyanilyen tisztséget vállal a Habony Árpád magánhitelezőjeként elhíresült Tombor Andrásnál (a Morando Kockázati Tőkealap-kezelőben). Az idősebb testvért, Boros Attilát a szintén Rogán által előterjesztett – Habony ügyvédi holdudvarát is gazdagító – letelepedésikötvény-program kulcsfigurájaként jellemezte korábban a hetilap.