Itt a 3-as metró szakértői hibalistája – elég lelombozó
A blog szerint a sorra felmerülő hibákat a BKV-nál barkácsmódszerekkel próbálják megoldani, mert az oroszoktól nem nagyon kapnak segítséget.
A BKV-figyelő emlékeztet rá: a botrány visszavezethető oda, hogy a kormány belekényszerítette Budapestet és a BKV-t az orosz metrószerelvények felújításnak álcázott megvásárlásába, de az erre szánt szánt pénz nem volt elegendő a rendszerek teljes cseréjére.
Spóroltak az úgynevezett automatikus vonatvezérlő rendszer (AVR) cseréjén, ezeket a régi szerelvényekből kimentették, és beszerelték az újakba. Az AVR határozza meg egyebek mellett azt is, hogy hol kell megállnia a metrónak ahhoz, hogy kinyílhassanak az ajtajai. A múlt heti, Nyugati pályaudvarnál történt incidens után is ennek a rendszernek a hibájára gyanakodtak, ám mint később kiderült, a gondot az okozta, hogy egy időben vált aktívvá a szerelvény mindkét vezetőfülkéje. Azt azonban még a Metrovagonmas szakemberei sem tudták megmagyarázni, hogy az utasok miért nem tudták működtetni a vésznyitót, noha ezt a jármű vezetője központilag lehetővé tette – írja a BKV-figyelő.
Az AVR miatt vissza kellett fogni a metró vadonatúj Hitachi motorjának teljesítményét is, amely elvileg sokkal gyorsabb utazást, rövidebb menetidőket is biztosíthatna.
A metró elvileg képes lenne arra, hogy a fékezéskor keletkező energiát visszatáplálja a rendszerbe, jelenleg azonban egyszerűen hővé alakítva adja le azt. Egyes vélemények szerint ez tűzveszélyes.
Elmaradt az új metró menekülési tesztje is, amelynek során emberekkel szimulálnak vészhelyzetet.
A BKV-figyelő szerint összességében az egyik legnagyobb probléma, hogy a jelek szerint a Metrovagonmas képességeit meghaladja az, hogy összehangolja a szerelvénybe beépített, különböző forrásból származó, amúgy világszínvonalú rendszereket (Hitachi motor, CAF kerekek, Knorr-Bremse fékek).