Így spórolnának a kék metró felújításán

A korábban beígért 125 milliárd forintos támogatás nem fedezi a 3-as metró felújításának költségeit, ezért a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) azt számolják, mit lehetne kihagyni a beruházásból – számolt be az RTL Klub. A csatorna híradója szerint például nem minden megállóhoz épülne meg a lift.

2015. március 7., 09:00

Félix Zsolt, a BKK a 3-as metró egyes állomásainak rekonstrukciójára kiírt

tervpályázatán nyertesÉpítész Stúdió tervezője az RTL Klubnak elmondta, a Klinikák metrómegálló tervezésénél nem volt sok lehetőségük, ugyanis a létesítmény egyben óvóhely is. „A kijárat egy szűk utcára vezet, ezt erősítettük meg azzal, hogy egy tetőt tettünk fölé, azért, hogy a megérkezés, amikor feljövünk az utcára, barátságosabb környezetben történjen” – mondta Félix Zsolt.

A metrókocsik felújítására 60 milliárd forint kellene, amit a főváros hitelből finanszírozna. Tarlós István főpolgármester szerint pedig elegendő a vonal felújítására szánt 125 milliárd forintos uniós összeg. Tarlós szerint a felújított kocsik élettartamához képest „több mint valószínű, hogy elegendő lesz” az összeg, a vonal ráadásul „némiképp esztétikus” is lesz.

Dományi Bálint a BKK városfejlesztési vezetője az RTL Klubnak a liftekkel történő spórolással kapcsolatban azt mondta, egyelőre nem tudni, hogy minden állomáson lesz-e felvonó. Mint mondta, a lifteknek műszaki akadálya nem lenne, a tervekben szerepelnek is, ám a „költségekkel van probléma”. Szerinte minden állomást nagyon drága lenne akadálymentesíteni.

Jáger István, az Egységes Közlekedésszervezési Szakszervezet alelnöke arról beszélt, hogy a szükségesnél kevesebb ember dolgozik a járműjavítóban, emiatt nagyobb a hibalehetőség, mert jóval nagyobb teher esik egy-egy munkavállalóra.

A BKK közleménye szerint az utasok biztonságban vannak, a dolgozók pedig a képzettségüknek megfelelő munkát végeznek.