Hatalmas káosz várható ma Budapesten

Tegnap elkezdődött a nagykörúti villamospálya felújítása, ezért az utasok a Boráros tértől a Blaha Lujza térig pótlóbuszokkal közlekedhetnek. Torlódásokra kell számítani a teljes vonalon, de környező utcákban is – figyelmeztet a BKK. A 4K! szerint Vitézy Dávidnak le kellene mondania, mert a felújítást pont az iskolaszezonra időzítették.

2012. október 15., 09:08

November 5-ig tart Budapesten a nagykörúti villamospálya egy szakaszának felújítása, ezért az utasok a Boráros tértől a Blaha Lujza térig pótlóbuszokkal közlekedhetnek. A vágányokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Corvin negyed és a Blaha Lujza tér között újítja fel, a közúti kereszteződésekben az utak burkolatát is kicserélik, ezáltal a vonal e szakaszán megszűnik a jelenleg érvényben lévő sebességkorlátozás.

A felújítás ideje alatt teljes vágányzár lesz az érintett szakaszon, a villamosok helyett a hajnali üzemkezdettől éjfélig a Boráros tér és a Blaha Lujza tér között, éjszaka pedig a teljes vonalon (Széll Kálmán tér – Móricz Zsigmond körtér) pótlóbuszok szállítják az utasokat. A villamosok az északi szakaszon összevont 4-6 jelzéssel, az éjszakaiak pedig 6V jelzéssel közlekednek. A nappali pótlóbuszokra a 923-as éjszakai járat megállóiban, az éjszakai buszra pedig általában a villamosmegállókban lehet felszállni.

A felújítás miatt a 2-es villamosok és a 3-as metró is sűrűbben közlekedik, a 31-es, a 44-es és a 45-ös vonalon a csuklós buszok helyett szóló járművek közlekednek majd, de kisebb követési idővel. Emellett forgalomba állítanak húsz, Hollandiából beszerzett szóló 7700-as Volvo buszt is, amelyek a 8-as, a 105-ös és a 178-as vonalakon közlekednek szombattól.

A felújítás a közúti közlekedést is érinti, a József körúton és a Ferenc körúton a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között a villamospótló autóbuszok gyorsabb haladása érdekében autóbuszsávot jelölnek ki mindkét irányba. Emiatt a BKK szerint különösen nagy torlódás alakulhat ki az Erzsébet körúton a Blaha Lujza tér felé a Dohány utca előtti szakaszon, valamint a Petőfi hídon Pest felé. Az autóbuszsáv előkészítési munkái miatt csütörtök estétől tilos megállni az érintett útszakaszokon a táblával megjelölt helyeken.

Vitézy: aki teheti, kerülje el a villamospálya-felújítás alatt a nagykörutat

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója csütörtökön egy más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: akár utasként, akár járművezetőként, de ha tehetik, mindenképpen kerüljék el az emberek a felújítás ideje alatt a nagykörutat.

Az autóvezetőknek azért érdemes elkerülni a november 5-ig tartó felújítás területét, mert a buszos pótlás miatt a nagykörút egyik sávja buszsáv lesz, és az Üllői úton, illetve a Baross utcában is csökken a kapacitás a kanyarodó sávok részleges zárásával. Emiatt ezeken az utakon, illetve a Petőfi hídon és a nagykörút teljes hosszában jelentős torlódásokra kell készülni.

A 4K nagyot rúgott a BKK főnökébe

A 4K! – Negyedik Köztársaság Mozgalom felszólítja Tarlós István Főpolgármestert és a fővárosi Fidesz-frakciót, hogy a 4-6-os villamosvonal felújításának elhibázott időzítése és szakmaiatlan megszervezése miatt azonnali hatállyal mentse fel tisztségéből Vitézy Dávid vezérigazgatót, valamint a BKK teljes vezetőségét! – közölte a párt lapunkkal.

– A BKK vezérigazgatója és vezetősége ismételten, immár sokadik alkalommal bizonyította hozzá nem értését azzal, hogy egy napi több százezer fős utasforgalmat lebonyolító villamosvonal előre tervezett részleges felújítását nem az iskolaszünetben kezdte el! – idézi a közlemény Mezei Dávidot, aki a 4K! alelnöke.

– Az ilyen munkákat azért kell nyáron elvégezni, mert akkor nem csak a közúti forgalom kisebb, hanem könnyen lehet pótbuszokat beállítani, hiszen a nyári csökkentett járműsűrűség miatt vannak tartalék buszok. Októberben ebből viszont óriási káosz van, mert a hétköznapi menetrend miatt a BKV nem rendelkezik többletjárművel a 4-6-os villamos pótlására – tette hozzá Mezei Dávid. A villamosokat pótló csuklós buszokat más forgalmas vonalakról vették ki, helyükre pedig rövid, ún. szóló buszokat állítottak, noha itt az utasok még a nagyobb csuklós buszokra sem férnek fel a csúcsforgalomban. A katasztrofális helyzetben így a fél fővárost megbénító dugókban rekedt autósokon túl azok az utasok is rosszul járnak, akik nem is a 4-6-os vonalán közlekednek.

Ezért a 4K! felszólítja a Főpolgármestert és a fővárosi Fidesz frakciót, hogy Vitézy Dávid mentegetése helyett távolítsa el a BKK teljes vezetését a sokadik szakmai baki miatt!


    A közlemény felsorolja az utóbbi két évben elkövetett szakmai hibákat is (hozzátették: a teljesség igénye nélkül):
  • Budaörsi úti buszsáv megnyitása P+R parkolók és javított közösségi közlekedés hiányában (iszonyatos dugók, az elővárosok és a peremkerületek fokozott környezeti terhelése)

  • Éjszakai hálózat ismételt átalakítása (többletbevétel nincs, többletkiadás viszont van)

  • Jegyellenőrök pótdíjazásra kötelezése (kisforgalmú viszonylatokon az ezer pótdíj nem reális, és mellette még etikátlan is)

  • Szolgálati járatok megszüntetése (a dolgozóknak beígérték a kezdési időkorlátot, de az új menetrendek már nem foglalkoznak ezzel. Vajon ki fogja a járműveket vezetni, ha a sofőrök nem tudnak bemenni a munkahelyükre?)

  • Busztender szakmaiatlan és irányított kiírása (a BKV-nak kellett volna 2 milliárd forintot fizetnie azért, hogy a másik szolgáltató megkapja a 150 busz üzemeltetését, ráadásul nem új, hanem használt járművekkel)

  • A BKK-nál feltárt fővárosi vizsgálat pénzügyi-, és megbízási szabálytalanságokat állapított meg (üzemanyag kártyák, vacsora számlák, felesleges ügyvédi megbízások)