Hadházy Ákos: EU-s milliárdokat használnak fel az Orbán-kormány családbaráti intézkedéseinek reklámozására
Összesen csaknem nyolcmilliárd forint EU-s támogatás nyert el az állami Új Nemzedék Központ egy cége a Családbarát ország nevű népszerűsítésére és kapcsolódó képzésekre, ebből kommunikációra kétmilliárd forintot költhetnek el - mondta Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő csütörtöki Korrupcióinfóján. A céget jelenleg Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft.-nek nevezik, korábban viszont Magyar Vitorlás Központ Nonprofit Kft.-nek hívták, a pályázat előtt keresztelték át - derül ki a cégnyilvántartásból.
A kommunikáció – mondta el Hadházy Ákos – szerint többnyire a kormány családpolitikai intézkedéseinek népszerűsítésére terjed majd ki, például a gyermekük születésekor a szülők a „babacsomagban” egy hőmérőn kívül csak propagandakiadványokat kapnak majd. Ezekből 210 ezer darabot osztanak szét, ezen kívül viszont kiosztanak még 750 ezer „kelengyecsomagot” is, ebben már szerepelnek hasznos dolgok is, mint például egy fürdetőkád. A képviselő szerint lényegében az uniós adóforintokat fordítják propagandára.
A képviselő azonban a projekt tartalmi részében is furcsaságokra akadt, 600 millió forintból az alábbi képzéseket is megtartják majd:
- Önbizalomnövelő tréninget szerveznek szülőknek a Turul Óvodában a gyermeknevelés melletti munkavállalás segítésére (összesen 7 szülő jelentkezett)
- Önismereti tréning keretében vezetik be a résztvevőket, hogy milyen szempontok szerint vegyen okostelefont és tabletet, illetve felhasználói ismereteket is szerezhetnek
- 1500 dajka kaphat kéthetes továbbképzést, fejenként 400 ezer forint a támogatott képzés díja
- Öltözködési tréning szülőknek a megfelelő ruhák kiválasztásához