Fidesz-pókhálót szőttek az Origo körül
A Figyelő szerint Várhegyi Attila, volt szolnoki polgármester médiacége állhat az Origo átpozicionálásának hátterében.
A Prestige Média, Várhegyi Attila volt fideszes államtitkár cége lehet a háttérben az Origónál történt személyi változásoknál, írja a Figyelő. Az újság szerint Orbán Viktor az utóbbi három évben négy alkalommal is tárgyalt a Deutsche Telekom – az Origo Zrt. százszázalékos tulajdonosának – első emberével. Azt is megemlítik a cikkben, hogy információik szerint Lázár János kifogásolta egy ilyen tárgyalás során, hogy az Origo megint vele foglalkozik.
A Figyelő kiemeli, hogy Sáling Gergő főszerkesztő leváltása utáni botrány keresztbe tehet egy nagy volumenű megállapodásnak, miszerint a Magyar Telekom és a nemrég eladásra került Sanoma Media egyesül, így létrejöhet az a bizonyos szinergia, amit a távközlési cég annyiszor kiemelt a Sáling főszerkesztő kirúgásával kapcsolatos sajtóközleményeiben. Azonban a tömeges felmondások és a sajtószabadság ellehetetlenítésének szimbólumává váló Origo miatt ez az üzlet könnyen füstbe mehet.
Állítólag az Origo a tervek szerint megszűnik hírportálként működni, helyette online vállalatként funkcionál tovább, nagy hangsúlyt fektetve az online értékesítésre. A lap kiemeli, hogy a 2010-es kormányváltás idején nem volt túl jó viszony a Fidesz és a Telekom között, hiszen akkoriban próbálták létrehozni a negyedik, állami irányítású távközlési céget, de a projekt hatalmasat bukott, óriási összeget elpazarolva az adófizetők pénzéből. Így az állam kénytelen volt együttműködést indítani valamelyik távközlési céggel, ezért alakult ki szűk egy év alatt pozitív kapcsolat a Telekommal a kezdeti ellenségeskedés után.
Ugyan a Magyar Telekom büszke volt arra, hogy az Origo megőrizte függetlenségét, a portál környezetéből származó információk szerint régóta mozgolódtak politikához köthető figurák a híroldal környékén, illetve a Magyar Telekom ügyvezető bizottsága is megfogalmazott bizonyos észrevételeket.