Felújították, mégis balesetveszélyes a Szabadság híd

Immár majd négy hónapja adták át a Szabadság hidat, ám a híd pesti lábánál még mindig igen balesetveszélyes, ráadásul „jármű-gyilkos” közlekedni. Nem egy helyen, itt-ott több centivel is megemelkedik az aszfalt, illetve a csatornafedelek egy „szinttel” magasabban vannak. De még várni kell a végleges megoldásra, s vélhetően nem keveset.

2009. október 4., 18:53

A metróépítkezés miatt már jó ideje nagy a felfordulás a Vámház téren és környékén. Sokan abban bíztak, hogy majd a Szabadság híd átadása után könnyebb lesz a közlekedés. Nos, nem sokat javult a helyzet. Kisebb akadályversenyt kell leküzdeniük a járművel arra járóknak – egy „emelettel” magasabban lévő útszakaszok és kiemelkedő csatornafedelekkel találkozhatunk a tanpályán. Ráadásul kétkerekűvel (motor, robogó, kerékpár) a hídon sem élmény áthajtani az érde(ke)s aszfaltozás miatt.

A Szabadság hídon két rétegű öntöttaszfalt-burkolat épült, melynek felülete, a csúszásveszély elkerülése érdekében érdesített – jelezte a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya. (Nem tudom, az autósoknak valóban jobb-e, de a két keréken hajtóknak nem, az biztos. – A szerk.)

Az ügyosztálytól megtudtuk, hogy a pesti oldalon a metró beruházáshoz kapcsolódó felszíni munkák még nem fejeződtek be, a kopóréteg hiányzik az útfelületen. A közműszerelvények akkor kerülnek szintbe, ha a kopóréteg elkészült. Az ígéretek szerint mindez október végére várható. Bár a metróépítkezés eddigi csúszásait figyelembe véve, ki tudja mikor is történik meg valójában.

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a felújított útszakaszokat miért bontják fel néhány év elteltével. Szerte a fővárosban mindenki tudna nem is egy ilyen példát mondani, mi a bő két éve átadott Budafoki útra hivatkoztunk a sok közül. Miközben információink szerint egy fővárosi rendelet alapján a felújított utakat 5 éven belül csak extra indok esetén lehet újra "feltúrni".

A Közlekedési Ügyosztálytól a következő választ kaptuk: 2006-ban újították fel a Budafoki utat, most viszont csomópont bővítést végeznek a Barázda utca környékén…

Megtudtuk, a felújított útszakaszokra általában tényleg öt éves burkolatbontási tilalom van érvényben. Ezen utakon öt éven belül, csak indokolt esetben, és külön hozzájárulással lehet burkolatbontással járó munkát végezni. Ilyenkor a bontással érintett szakaszokon nagy felületű helyreállítás kerül előírásra.

A kormány döntése értelmében várhatóan májustól bizonyos krónikus betegségek gyógyszereit – így például a cukorbetegek készítményeit – már nemcsak szakorvos, hanem a háziorvos is felírhatja.