Félmillió ember büntetheti a Fideszt a 3-as metró miatt

Amennyiben a 3-as metró rekonstrukciójának várható költségei ebben az ütemben emelkednek, „akkor a kormány által jóváhagyott 137,5 milliárd forint némi túlzással csak egy alapos takarításra lesz elég” – mondta a tervezett munkálatokkal kapcsolatban Király Dávid, a Republikon Intézet várospolitikai szakértője a 24.hu-nak.

2016. november 3., 09:34

Októberben Tarlós István főpolgármester is jelezte, ha a kormány nem biztosít több forrást, akkor a naponta félmillió ember által használt 3-as metró állomásait egyáltalán nem lehet majd felújítani.

A Közbeszerzési Döntőbizottság időközben – a fejlesztési miniszter kezdeményezésére – a 150 pótlóbusz beszerzésére kiírt tender megsemmisítéséről döntött.

3-as-metro-1

A Fővárosi Közgyűlés ugyan megszavazta, hogy saját buszokkal oldják meg a metró kiváltását, de Király Dávid szerint az nem derül ki, honnan teremtik elő a szükséges járműveket. A szakember szerint legfeljebb a szükséges mennyiség felét, 70-80 buszt tudna hirtelen „előteremteni” a főváros. Ehhez korábban félreállított, de még működőképes buszokat állíthatnak forgalomba, használt járműveket vehetnek vagy a meglévő buszokat tudják átcsoportosítani. Utóbbi megoldás természetesen járatritkításokkal fog járni.

Király Dávid a 24.hu-nak azt mondta, a metrófelújítás csúszása – a bosszús utazóközönség révén, akik választópolgárok is – a Fidesznek is árthat, de elsősorban mégis Budapestnek árt.

(24.hu)