Egyre több orvos hiányzik, a segélykérők 9 százaléka fél óránál is tovább vár a mentőre

2018. december 5., 08:29

Szerző:

A mentőszolgálat adatai szerint 2014-ben még a sürgős hívások 72,5 százalékában odaértek a betegért 15 percen belül, egy évvel később már 68-69 százalékra romlott ez a mutató.

Az OMSZ 2017-es költségvetési beszámolója szerint azonban 100 sürgős hívásból már csak 64-65 esetben érnek ki 15 percen belül a sürgősségi ellátásra szorulóért. További negyedükhöz félórán belül érkezett meg a mentő, és

a segélykérők 9 százalékának fél óránál is többet kellett várnia.

Az utóbbi, félórán túli várakozok aránya két éve még csak hét százalék volt – írja a Népszava.

A legjobb esélyei a Győr-Moson-Sopron megyeiknek van a jó ellátásra, ott a hívások 79,3 százalékában 15 percen belül ott van a segítség, a legkritikusabb helyzetben a Pest-megyeiek vannak,

itt a hívások felében sem sikerül odaérni negyedóra alatt a beteghez.

A lassulás okairól mentősök azt mondták, nincs elég ember és autó a feladatok zökkenőmentes teljesítéséhez.

Egyre több orvos és mentőtiszt hiányzik a műszakokból, így nem lehet a sürgős esetekhez elegendő rohamkocsit küldeni.

A romlás annak fényében különösen meglepő, hogy a kormányzat uniós forrásokból hozzávetőleg 15 milliárd forintot költött el arra, hogy a mentők tíz esetből legalább kilencszer negyedórán belül odaérjenek a segítségre szorulókhoz.

 

Visszahívott tejtermék került a boltokba – a Kifli.hu azonnali intézkedéseket tett egy lejárt szavatosságú, laktózmentes Mizo UHT tej kapcsán. A hatóság arra figyelmeztet: a termék fogyasztása egészségügyi kockázatot jelenthet, ezért senki ne igyon belőle, és vigye vissza, ha vásárolt belőle.