Csak tavaly 50 milliárdot költöttek kommunikációra Orbánék
Döbbenetes összeget, több mint 50 milliárd forintot költött kommunikációra a magyar állam 2018-ban, amelyet a kormányközeli üzletemberek tulajdonában lévő ügynökségek kaptak – írja a G7.
A portál emlékeztet arra, hogy mindezt azon a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül szórták ki, amit spórolási céllal hívtak életre 2015-ben.
Akkor még arról volt szó, hogy az új szervezettel akár 15 milliárdot is megtakaríthatnak az adófizetők, de ebből nem lett semmi. Az NKOH az elvileg három évre biztosított 75 milliárdos keretet másfél év alatt felhasználta. Így a nyáron újabb keretmegállapodást kellett aláírni, de a költekezést ezt követően sem fogták vissza. Fél év alatt majdnem 39 milliárd forintot égettek el.

A karácsony előtti utolsó két munkanapban például nyolc beszerzés iratait töltötték fel az erre a célra fenntartott rendszerbe, az év egészében pedig közel százat. Az összes kommunikációra szánt pénz közel 40 százaléka, 19 milliárd forint egyébként az eredetileg kék plakátokról felismerhető kormányzati kampányokra ment el.
A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda az NKOH-n keresztül összesen öt alkalommal adott megbízásokat arra, hogy a lakosságot tájékoztassák a szerintük az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekről. Emellett négy alkalommal az Európa jövőjét érintő üzenetek eljuttatására is szerződtek. Egy idő után a két témát már együtt kezelték, amitől viszont a kommunikáció nem lett kevésbé költséges.
Egyértelműen a Rogán-féle minisztérium lett a legnagyobb megrendelő, hasonló nagyságrendben csak a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. költötte a pénzt, ők bő 12 milliárdot szántak különböző kommunikációs feladatokra.
A soha nem látott összeg pedig szinte teljes egészében a nyíltan Fidesz-szimpatizáns és jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Balásy Gyulához áramlott. A tavalyi ötvenmilliárdos költésből 48,5 milliárdot kaptak az ő ügynökségei. Balásy Gyula cégei, a New land Media és Lounge Design már 2017-ben is rendkívüli ütemben fejlődtek, a két társaság forgalma egy év alatt durván 13-szorosára, négy év alatt több mint százszorosára nőtt.