BKV: sztrájk nem lesz, személycserék igen

Az új BKV-vezérigazgató sikerként könyvelheti el, hogy sikerült leszerelnie a szakszervezetek sztrájkfenyegetését és ezzel időt nyert változtatási elképzeléseinek kidolgozásához. Időközben személyi változtatásokat is végrehajtott, az egyik vezérhelyettes távozott a cégtől.

2008. október 1., 20:02

Aláírták a megállapodást a BKV villamos-, metró- és HÉV-ágazatait képviselő szakszervezetek szerdán Kocsis Istvánnal, a cég új vezérigazgatójával. Az öt szakszervezet és egy szövetség által aláírt megállapodás szerint december 15-ig biztosan nem lesz sztrájk - közölte Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-vel. A buszágazatot képviselő szakszervezetek más jellegű garanciákat várnak, velük a BKV tájékoztatása szerint csütörtökön folytatódik a tárgyalás.

Gulyás Attila elmondta: a még május 27-én megkötött megállapodást a szerdai megbeszélésen több pontban módosították, ezt írta alá a társaság vezetője, s látták el kézjegyükkel a szakszervezetek is. A megállapodás értelmében a BKV december 15-ig elvégzi a létszám felülvizsgálatát, tartózkodik a metró-, a HÉV- és a villamos ágazat koncesszióba adásától, kiszervezésétől, nem adhat el telephelyeket és eddig az időpontig ki kell alakítania a rövid- és középtávú stratégiát. A hosszú távú stratégiát viszont a vállalat átalakítási koncepciója részének tekintik a szakszervezetek, így az kikerült a megállapodásból - tette hozzá Gulyás Attila.

A buszos szakszervezet egyelőre nem írt alá, ők szóvivőjük szerint más jellegű garanciákat várnak a BKV-tól. Hogy milyet, egyelőre nem tudni, de az mindenképpen érdekes, hogy az érdekképviselet úgy nyilatkozott, a főváros vezetőit nem tartják hiteles tárgyalópartnernek, ezért abban bíznak, hogy Kocsis Istvánnak sikerül keresztülvinnie elképzeléseit.

A cég belső átszervezésére utaló hír, hogy október elsején távozik Regőczi Miklós értékesítési vezérigazgató-helyettes és Balogh Árpád, a 4-es metró projektigazgatója a BKV Zrt.-től. Megszűnik a 4-es metróért felelős vezérigazgató-helyettesi pozíció is és a korábbi operatív projektmenedzser végzi majd a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatói feladatait. A metróért felelős vezérigazgató-helyettes munkájára a jövőben tanácsadóként számít a BKV vezetése. A személyi döntések hátteréről nem nyilatkoztak, de bennfentes információk szerint a lépések összefüggnek az építés körüli problémákkal. Hivatalosan csak annyi hangzott el, hogy nagy tapasztalatú szakemberre és a korábbinál műszakibb látásmódra van szükség, amit a döntéshozók szerint Klados Gusztáv, az eddigi operatív projektmenedzser képvisel.

A személyi változásokban érintett még Balogh Zsolt, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese, akit a cég vezérigazgatója közvetlen első számú helyettesének, azaz a társaság általános vezérigazgató-helyettesének nevezett ki. Ő egyébként Kocsis István kinevezéséig megbízott vezérigazgatóként vezette a közlekedési vállalatot, amelynek vezérigazgatói posztjára maga is pályázott.