Különös cég nyerte a BKV buszbérlési tenderét

A nyertes cég mögött annak a Leisztinger Tamásnak a beosztottjai állnak, aki Tüttő Kata főpolgármester-helyettes élettársa volt korábban.   

2020. november 18., 09:05

Szerző:

Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető cégek tűntek fel a BKV buszbérlési tenderén, írja az mfor. A fővárosi cég még április végén írt ki közbeszerzést használt csuklós buszok bérlésére, szám szerint hat darabra. Végül a nyertes a CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. lett  342,72 millió forint értékben.

A cég körül több furcsaság is van: még nem volt egyéves, amikor megnyerte a tendert, a fő tevékenysége a vagyonkezelés. Valamint a többségi tulajdonosa, a Cratis Ingatlanbefektető Zrt. tulajdonosa offshore hátterű, ciprusi bejegyzésű cég. Úgy hívják, Agrina Holdings, amelynek viszont már van múltja, a 2006-ban alapított cég tisztségviselői között van Sasinszki Ágnes és Temesvári Gábor.  

Sasinszki jelenleg is Leisztinger zászlóshajó cégének, az Arago Zrt.-nek vezető tisztségviselője, sőt, egy másik ciprusi offshore-cégben, a Hartberg Investmentsben is igazgatói feladatokat lát el. Temesvári Gábor pedig a sajtóban megjelent információk szerint Leisztinger Tamás bányavállalatánál, az Ormosszén Szénkitermelő Zrt.-nél projektvezető, írja az mfor

Leisztinger és Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes egykor élettársak voltak.

 

 

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.