BKV: "A valóság viszont nem arról szól, hogy ingyen legyen"

Újbuda szocialista polgármestere szerint a főváros ma nincs megfelelő anyagi helyzetben ahhoz, hogy díjmentessé tegye a tömegközlekedést Budapesten. Molnár Gyula úgy véli: ez egy lehetséges opció, de alaposan át kell gondolni, hogy miből lehet fedezni a kieső bevételt. Horváth Csaba - az MSZP főpolgármester-jelöltje - a szombati majálison jelentette be, hogy 2013-ig fokozatosan ingyenessé tennék a BKV-n való utazást.

2010. május 3., 14:35

„Úgy értettem Horváth Csaba főpolgármester- jelölt kijelentését, hogy ez egy lehetséges opció, amit meg kell vizsgálni”. Így reagált Újbuda szocialista polgármestere a

HírTV-nekaz MSZP főpolgármester-jelöltjének szombati bejelentésére. Horváth Csaba a majálison tett ígéretet az ingyenes fővárosi tömegközlekedésre, a szocialista politikus a jegybevételből kieső pénzt a parkolási díj emeléséből és a dugódíjból pótolná.

Horváth Csaba szombaton más összeggel és egy szűkebb behajtási zónával számolt. Konkrétumokról alig beszélt, de azt ígérte, az ősszel felálló új közgyűlés már a részleteket is megismerheti, addig is aláírásokat fog gyűjteni az ingyen BKV mellett.

- 50 milliárd forint az éves bevétel a tervben és körülbelül 35-40 milliárd az, amit a budapestiek a jegyekért, bérletekért fizetnek. Durván még 10 milliárd forint marad, hogy új buszokat, járműveket vásároljunk – jelentette ki szombaton Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje.

Az elképzelést Demszky Gábor is kétkedve fogadta, a főpolgármester furcsának tartja, hogy Horváth Csaba most a BKV ingyenességről beszél, pedig néhány hónapja kormánybiztosként még az inflációkövető tarifákról írt alá szerződést a fővárossal.

A Közlekedéstudományi Intézet még nem kapott felkérést hatástanulmány készítésére, Az intézmény tudományos tanácsadója azt mondta: Rómában 15 éve már kipróbálták az ingyenes közlekedést, de ott gyorsan el is vetették az ötletet, mert alig nőtt az utasszám.

- Egy ilyen intézkedést nagyon sok, kiterjedt vizsgálat alapján lehet eldönteni. Az ingyenessé tétel csak egy politikai gesztus lenne, a valóság viszont nem arról szól, hogy ingyen legyen. Az európai közlekedéspolitikának egyik sarkalatos pontja az, hogy a használó fizessen - mondta a hírTV-nek Dr. Berényi János, a Közlekedéstudományi Intézet tudományos tanácsadója.

Az autóközlekedés okozta károkkal és a dugódíj esetleges bevezetésével kapcsolatosan a Levegő munkacsoport közölt felméréseket és tanulmányokat, de az ingyenes közösségi közlekedésre a szervezet honlapján sem találni utalást.