Mobilapplikáció is segíti a XIII. kerületieket – A gyors kommunikáció most komoly segítséget jelent

2020. április 8., 21:40

Szerző:

Világszerte új infokommunikációs megoldások kifejlesztését és megjelenését gyorsította fel a COVID19-koronavírussal kapcsolatos eddig soha nem tapasztalt rendkívüli helyzet. Különösen fontos a lakók biztonsága, informálása, a gyors segítségnyújtás: mindebben a digitális eszközök hatékony támaszt jelenthetnek.

Ezért döntött úgy a XIII. Kerületi Önkormányzat, hogy digitális platformot is igénybe vesz, hogy minél előbb elérhesse, segíthesse a kerületben élőket, folyamatos összeköttetésben legyen velük. A kerület már meglévő mobil applikációját a vészhelyzetre szabta.

Ezen a moduláris smart city platformon az itt élők gyorsabban elérhetők, és ők is gyorsabban tudnak kommunikálni az önkormányzattal. A kerületre szabott infokommunikációs fejlesztéssel a XIII. Kerületi Önkormányzat célzott, akár utcákra behatárolt, valós idejű üzenetekkel tudja a lakosságot informálni a fontos eseményekről.

Az alkalmazás Budapest13 Smart City néven érhető el a mobilalkalmazás-áruházakban.

A mobil alkalmazást már eddig is használhatták a XIII. kerületiek. Az elmúlt hetekben azonban az önkormányzat átalakította az applikációt a vészhelyzetre szabva. „Az önkormányzat kifejlesztetett egy úgynevezett moduláris smart city platformot, amely ebben a nehéz helyzetben komoly segítség az önkormányzatnak és a kerületben élő lakosoknak egyaránt. Ez a mobil alkalmazás a koronavírus elleni küzdelem támogatására és hatásainak enyhítésére szolgál”, mondta Karácsonyi Magdolna, a XIII. Kerületi Önkormányzat aljegyzője.

„A moduláris platform önálló elemekből épül fel, így könnyen és gyorsan átalakítható, a szükséges változtatásokat nagyon gyorsan meg tudtuk tenni” - tette hozzá Országh Örs, az InterTicket innovációs igazgatója.

Az alkalmazás új funkciói az aktuális helyzet igényeinek megfelelően segítik a lakosokat. A ’Bejelentésekre’ kattintva az önkormányzat illetékesei felé lehet jelezni a problémákat; a ’Vélemények’ menüpontban az önkormányzatnak juttathatnak el információkat a kerületiek, és itt jelenthetnek meg az önkormányzat kérdőívei is. A ’Hirdetések’ modul révén az egyes lakosok tudnak felajánlásokat tenni, kéréseket megfogalmazni a többi felhasználó felé.

Az alkalmazás használata a rendkívüli helyzet után is számos hasznos funkciót biztosít, és hosszú távon képes a smart city stratégia egyik alappilléreként hozzájárulni a kerületi lakosok, a vállalkozások és az önkormányzat együttműködéséhez. Ez a szemlélet kapcsolódik a XIII. Kerületi Önkormányzat Intelligens Kerület Koncepciójához és a készülő SMART13 Akciótervhez is.