A Klik csak akadályozza az iskolák működését

Az Emmi egyik intézményében készült a tanulmány, amely szerint a Klik csak akadályozza az iskolák mindennapi működését, a tankerületeket a stratégiai gondolkodás teljes hiánya jellemzi; az intézményeket értelmetlenül megfosztották az autonómiájuktól, az igazgatók pedig lehetetlen helyzetbe kerültek – írta az Index.

2016. február 2., 18:07

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) most nyilvánosságra hozott kutatása megállapítja többek között, hogy sehol Európában nem került sor ilyen mértékű centralizálásra a közoktatásban, ráadásul az azóta eltelt időben ennek semmilyen eredménye nem látszik. A tankerületek csak utasításokat közvetítenek, a helyi szempontok nem érvényesülnek, stratégia nélkül működik a rendszer. A túl sok adminisztráció és az autonómia hiánya megbénítja az iskolák működését.

A Klik titkolózik, még a minisztériumi intézmények kutatói sem jutnak adatokhoz. Az OFI tanulmánya egyenesen egy „passzív-agresszív túlközpontosított rendszerről” beszél a központosított közoktatás kapcsán.

(Forrás: Index)