A BKV igazgatója szerint jók az orosz metrók, az utasok biztonságát veszélyeztető hibák „nem nagyon történnek"

2017. június 26., 10:35

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát. Az elnök-vezérigazgató a TV2 Mokka című műsorában hétfőn tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne.

Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó", de az utasok biztonságát okozó hibák "nem nagyon történnek". Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. Speciel volt olyan eset, amikor tényleg nyitva volt: a szerelvény mindkét oldalán kinyíltak az ajtók. Csak a vakszerencsének köszönhető, hogy nem történt súlyos baleset, de ezek szerint ez a „ nem nagyon történnek" kategóriába tartozik.

Fotó: bkk.hu

Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy „valamit tenni kellett".

A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.

Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely „azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz". Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is „jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg".

Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.

Azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt pénteken a Közlekedési Hatóság pénteken. A hatóság a meghibásodások miatt típusengedély-felülvizsgálati eljárást indított, a „tényállás” tisztázása folyamatban van, bővebb tájékoztatás ezért csak a későbbiekben adható. A kivonást megelőzően, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni.

 

Tegnap 16:01

A MÁV bemutatja: IC vontatta tehervagon, avagy eljött a kombinált vasút kora. A Szegedről induló Napfény IC utasai biztosan nem gondolták volna, hogy annyi idő alatt érnek célba, mint amennyi idő alatt egy hobbifutó teljesít egy maratont.

Tanár keresésére már a nyári szünet első napjaiban is ezrek próbálnak megoldást találni országszerte. A tanítás végeztével egyre több intézmény igyekszik szeptemberre pedagógusokat toborozni, miközben a közszféra állásportálján már most több mint 2500 nyitott pozíció érhető el különböző oktatási munkakörökben.