7,2 milliárd forintot szórt el brüsszelezésre és sorosozásra az Orbán-kormány

Végül is csak közpénzről van szó.

2017. szeptember 28., 14:19

Szerző:

Az Orbán-kormány 7,2 milliárd forintból reklámozta az első 2017-es nemzeti konzultációt, a pénz jelentős része pedig a fideszes holdudvarhoz tartozó vállalkozók érdekeltségeinél landolt – írja a Miniszterelnöki Kabinetirodától kikért információkra hivatkozva az Átlátszó. A portál cikke szerint az „Állítsuk meg Brüsszelt”, illetve a „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” felkiáltással indított kampány hirdetéséért a legtöbbet a tavaly bezárt Népszabadság kiadója, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó  Mediaworks kapta, amely 2,161 milliárdért adhatott teret az Orbán-kormány agyrémeinek. A második helyen az Atmedia áll, amelynek a Habony Árpád hitelezőjeként ismert Tombor András  a tulajdonosa, a harmadik pedig 801 millióval az IKO-birodalom része, az ODEX. Ezután az Origótól a 888-ig gyakorlatilag minden kormánypárti orgánum kiadója következik, és meglepő, de szerepel a listán az ellenzéki ATV és a Népszava is. Az előbbi 121,29, az utóbbi 100,33 millió forintot kapott a nemzeti konzultáció reklámozásáért.

Forrás: Átlátszó

Az áprilistól július közepéig, a budapesti vizes-világbajnokság kezdetéig tartó kampányban első, áprilisi fázisa 4,24 milliárd forintba került. A nemzeti konzultáció hosszabbításában, májusban ezt kiegészítették 800 millióval, júniusban és júliusban pedig még 2,16 milliárdot költöttek az „eredménykommunikációként” aposztrofált plakátokra és hirdetésekre.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda egyébként maximális kisstílűséggel járt el az ügyben. A három adatigénylésért a tárca 61 603 forint költségtérítést számlázott ki, aztán nagyrészt rossz minőségű, homályos, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumokat küldött el az Átlátszónak.