Túl drága volt Ferihegy: elrepült a Ryanair

A Ryanair bejelentette, hogy idén már nem indít több járatot Magyarországra. A Ryanair így az összes 4 járatát (Bristol, Dublin, East Midlands és Glasgow Prestwick) törölni kényszerült Budapestről és a ma induló dublini járat lesz az idén az utolsó. A jövőben így sok utazni vágyó utas kényszerül a pozsonyi repteret választani, amennyiben a Ryanair garantáltan legolcsóbb jegyárai, legpontosabb szolgáltatása és legkevesebb elveszett poggyász statisztikája mellett dönt. A téli menetrendben a Ryanair 15 közvetlen úti célt kínál Pozsonyból 6 európai országba. Az mfor.hu viszont megtudta: Sármellék lehet az új légibázis a cég számára.

2010. október 29., 15:06

– A Ryanair korábban felhívta a Budapest Airportot, hogy fordítsa vissza az irracionális költségemelését vagy elveszítik a Ryanair járatokat és a Ryanair által generált utasforgalmat október végétől- mondta Tamás László a Ryanair Sales és Marketing Managere. – A Ryanair alacsony jegyárai, amelyek garantáltan kerozin feláraktól mentesek több, mint 160,000 utast biztosítottak a Budapest Airport számara és több millió eurót garantáltak a hazai turizmusnak a külföldi turisták költései által illetve további 160 munkahelyet biztosítottak a nemzetgazdaságnak, de ezek a munkahelyek most elvesznek.

A manager szerint a Budapest Airportnak érdemes lenne folytatni a belga, spanyol és olasz repterek példáit illetve a régióban Riga, Kaunas, Krakkó vagy Pozsony költségcsökkentő példáit, "akik sikeresen dolgoznak együtt a Ryanairrel, hogy fejlesszék a turizmust és ne gátolják azt".

Az európai trend szerint a turisták olyan úti célokat keresnek mind az éves nyaralásukhoz, mind a hétvégi városnéző túráikhoz, amelyek közvetlen légi összeköttetéssel elérhetők és mindemellett megfizethetők. Az olcsó jegyárak egyik alapfeltétele, hogy a repülőtéri költségek a légitársaságok felé alacsonyak legyenek és a hazai turizmus fejlesztést támogassák és ezáltal lehetőséget nyújtsanak új, a turizmushoz kapcsolódó munkahelyek teremtésére. A Ryanair elkötelezett az európai így a magyar turizmus fejlesztésében is és az üzleti modelljének köszönhetően olyan desztinációkról is képes turistákat szállítani, amely más légitársaságok számára nem lehetségesek.”

Mfor: Sármellék lehet a célpont

Akár már tavasszal visszajöhet Magyarországra a budapesti járatait október végétől felfüggesztő Ryanair, mondta el az mfor.hu-nak Tamás László, a diszkont-légitársaság sales és marketing menedzsere.

A come-backre több forgatókönyv is létezik: a cég egyrészt tárgyalásban áll az elmúlt két évben válságba került sármelléki repülőtérrel, amelyet tavasz óta új menedzsment irányít. A Fly Balatonra elsősorban a nyári menetrendi időszakban repülne a légitársaság, hiszen ekkor lehet több turistával számolni.

A Ryanair első célpontja Magyarországon a Balaton melletti repülőtér volt, ahonnan 2006 tavasza és 2008 ősze között közlekedtetett járatokat, amelyeket végül - részben az alacsony kihasználtságra hivatkozva - beszüntetett.

Tamás László szerint a másik opció, hogy ismét célba veszik Budapestet. A magyar főváros is főleg nyári célpontként jön szóba, mivel Ferihegyen eddig jellemzően a nyári járatok termeltek nyereséget, míg a téliek inkább csak vitték a pénzt.

A jövő egyelőre nyitott, a visszatérés a Budapest Airporttal és a Magyar Turizmus Zrt-vel folytatott tárgyalások eredményétől függ. Ha esetleg már a 2011. március végén visszatér a Ryanair, akkor azt valószínűleg még idén bejelenti, hogy legyen elég idő a járatok feltöltésére, tette hozzá a menedzser.