Arcpirító: Elmaradt profitért perlik a Bible.com-ot

A Bible.com vállalat. egyik részvényese beperelte a cégvezetést, mert véleménye szerint a cég igazgatótanácsa nem aknázza ki kellőképpen az „aranybányaként” számon tartott netes tulajdont – írja a Reuters.

2010. október 23., 08:11

James Solakian azért terelte jogi útra az ügyet, mert úgy véli, a cégvezetés nem képes jövedelmező módon irányítani a vállalatot, ugyanakkor nem is hajlandóak eladni a százmillió dolláros tartományban található domain-nevet.

A kereset egy értékbecslő szakértői véleményét is tartalmazza, amely szerint bible.com domain-név jelenleg többet ér, mint a dictionary.com, amely a közelmúltban több mint 100 millió dollárért cserélt gazdát.

A bible.com domain-nevet eredetileg Roy Spencer Miller, egy arizonai lelkész jegyeztette be 1996-ban mindössze 50 dollár fejében. Nem sokkal később már 100 ezer dollárért akarták megvásárolni tőle, Miller azonban elutasította az ajánlatot, ő ugyanis szent célokkal működő weboldalt akart működtetni a név alatt.
Miller terve megvalósításához bevont egy marketingcéget, amely segített neki beindítani az oldalt; a tőkeigényt részvénykibocsátással fedezték.

A cég üzleti terve leszögezi: „az igazgatótanács célja, hogy a Bible.com nagyon, nagyon jövedelmező legyen.” A vállalatot a keresztény üzleti értékekkel egyetértésben igazgatják.