A frászt hozta az ügyfeleire a Budapest Bank

2018. január 12., 14:46

Szerző:

Számlájának egyenlege 0 forint – láthatták megdöbbenve a Budapest Bank ügyfelei ma reggel, amikor beléptek a fiókjukba az internetbankon vagy a mobilos applikáción keresztül. A hírt több érintettől is hallottuk, sokan pedig pánikban hívták a bankot vagy szaladtak be a legközelebbi fiókba. Kiderült, hogy mindenkinek megvan a pénze, csak rendszerhiba történt.

A Budapest Banknál érdeklődésünkre közölték: egy külső szolgáltatónknál fennálló technikai probléma miatt tapasztalhattak átmenetileg fennakadásokat az ügyfelek: rövid ideig nem működött a bankkártyák esetén az egyenleg és a limitek lekérdezése az internetbankon vagy mobil applikáción keresztül, azaz 0 forintot mutatott a rendszer. A külső partner néhány órán belül helyreállította a szolgáltatás működését. Az ügyfeleket nem érte kár – szögezte le a bank – dél után óta mindenkinél a helyes egyenleg és limit jelenik meg.

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.